onsdag 13 oktober 2010

Fått operationstid

Träffade läkaren idag och det var inga konstigheter. Jag tog upp att jag fått ökad smärta i ländryggen och i höfterna och att jag hade en intenvis smärta i morse som gjorde att benet inte bar mig. Jag fick remiss för en ny skelettröntgen för säkerhetsskull. Bröstet kommer som förväntat att tas bort i sin helhet och dom kommer även att ta bort mellan 10 och 20 lymfkörtlar. Jag fick tid för operation torsdagen den 21 oktober. Skönt att jag fick tid så snabbt. Det skulle inte kännas bra att få gå och vänta. Jag kommer troligen bara att behöva ligga kvar en natt på sjukhuset, om allt går som planerat och det gör det ju :-) Frågan är hur lång tid det tar att repa sig efteråt så att man blir något så när funktionsduglig igen. Har planerat en resa till Malmö veckan efter.....är det ens att tänka på? Ja, vi får se hur det blir med den saken.

Inte förrän nu har det nog riktigt gått upp för mig vad som väntar med operation. Jag har nog förskjutit det och inte tagit det till mig på allvar. Nu känns det rent ut sagt för djävligt. Jag vill inte, vill inte, vill inte!!!!!!!!!! Skit

6 kommentarer:

  1. Det kommer gå jättebra men förstår din känsla... Malmö veckan efter? Kanske att ta i? ;)

    Kram,
    Lisbet

    SvaraRadera
  2. Ja det kanske är att ta i. Resan var planerad innan jag fick operationstiden och jag har ingen aning om hur man mår efteråt och vad man klarar..../ Kram

    SvaraRadera
  3. Ska inte säga att jag förstår hur du känner när det gäller att operera bort ett bröst, för det vet jag inte. Men livet går vidare och det viktigaste är att du blir frisk. Ska hålla alla tummar för dig och att du kan åka till Malmö.
    Kramar i massor från Sundsvall.

    SvaraRadera
  4. Operationen kommer att gå bra, men förstår du är orolig. Det var jag med.
    Åka till Malmö efter en vecka, kanske du ska ställa in.

    SvaraRadera
  5. Det är ju såklart olika hur man mår, jag fick stanna 3 dagar på sjukhuset pga dränet. Hade inte speciellt ont men man blir ju lite stel och "otymplig" i armen.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Du finns med i våra tankar Carina. Det KOMMER att gå bra, så är det bara. Stora kramen /Anne

    SvaraRadera