fredag 29 oktober 2010

Svullnad på halsen

I går upptäckte jag att jag har en svullnad på halsen. Den sitter precis vid/under halsgropen. Jag har någonstans läst att cellgifter kan orsaka struma. Letade som en galning efter information om detta på nätet i går kväll men hittade inget. Vet inte vart jag fått det ifrån. När jag läste om symtom på struma, med underproduktion så hade jag de flesta symtom, men de är ju desamma som biverkningar av cellgifterna......Kanske handlar det snarare om att jag samlar på mig vätska? Svullnaden gör inte ont och besvärar inte på nåt sätt annat än att den finns där. Och det känns inte som att det är en svullnad från halsen utan att det snarare sitter på undersidan av huden. Jag ska avvakta helgen och se hur det utvecklar sig innan jag gör någon sak av det här iallfall. 

Kände mig lite piggare i kroppen i några dagar tidigare i veckan men nu har benen återigen blivit blytunga. Inte lika tunga som tidigare, men nästan. Trodde inte det skulle komma tillbaks nu då jag inte får cellgifter längre men så var det tydligen inte. Vätskan jag har samlat på mig blir jag inte av med och det börjar bli enerverande måste jag säga.....

Jag har ju psoreasis artrit och eksemen har nu blossat upp över hela kroppen. Under cellgiftsbehandlingarna blev de utslag jag hade bättre dagarna efter kortisondoserna men kom sen tillbaks i större styrka. Nu, de senaste veckorna och framför allt senaste veckan, dundrar dom fram med stormsteg. Tack och lov håller sig lederna relativt lugna. Inte mer besvär än vanligt och inget "skov" just nu. Tänk om man kunde få åka till solen i några veckor och återhämta kraft och energi för kropp och själ! Vad härligt det skulle vara :-)  Jag ska söka rehabilitering på Sätrabrunn en vecka, och det är inte fel det heller :-)

1 kommentar:

  1. Tycker absolut du ska söka för svullnaden och jag hoppas inte det är något allvarligt.
    Ha en skön lördagkväll!
    Kram Lisbet

    SvaraRadera