fredag 26 november 2010

Strålningen

När jag var på röntgen i onsdags fick jag även tid för att komma till strålningen för "inritning". Om jag förstog det rätt så innebär det att dom ska mäta och ställa in i maskinen hur strålarna ska riktas när jag sen får behandling. Och första behandlingen kommer jag att få den 13 december. Det innebär att jag får sista dosen den 14 januari.....har redan börjat nedräkningen :-) Bara tanken är helt obeskrivlig, att snart vara förbi det här. Jag tycker fortfarande att det känns overkligt, allt som hänt och varit sen i våras. Jag har lite känslan av att "Snart vaknar jag och allt är som vanligt"....typ...men så är det ju inte. Men hur som helst så närmar jag och vi oss slutet och livet kan återvända på riktigt. :-)

5 kommentarer:

  1. Du är såååååå välkommen tillbaka till jobbet, saknar dig mycket!! Du, superkvinna!!! kramisar från Kia

    SvaraRadera
  2. Tack Kia :-) Fast nån superkvinna vet jag inte om jag är.....jo kanske :-) Kramis

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka då Carina!!! Kram på dig! från carmen

    SvaraRadera
  4. Strålningstiden går fortare än man anar, men skynda långsamt.
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Äntligen kan jag kommentera hos dig. Det har inte fungerat förut.
    Skönt att det "bara" är strålning kvar nu.
    Var ska du strålas? Själv får jag min andra cellgiftsbehandling den 13:e på Akademiska.

    Ha det gott!

    Kram Annelie

    SvaraRadera