onsdag 24 november 2010

Röntgen idag

Idag ska jag till röntgen inför strålningen. Sköterskan som ringde sa att jag kommer att komma igång med behandlingen om ca tre veckor. Det innebär att jag kommer i gång före jul vilket jag känner dubbla känslor inför. Jag vill ju komma igång och få det här avklarat så snart som möjligt samtidigt som jag skulle tycka att det var skönt att få julen "orörd". Men egentligen är det ju en skitsak att haka upp sig på i sammanhanget....klart behandlingen måste gå före "julfriden". Men det är väl så att jag är så trött på att vara begränsad av den här förbenade sjukdomen och längtar verkligen efter att bara få vara. Att vi ro helt enkelt. Men det kommer ju det med. Allt har sin tid och nu är det snart jul som ska kombineras med behandling. Jag kan ju vara tacksam över att det inte är cellgifter jag ska få så att dom förstör nöjet att äta julmaten som jag har väntat på i ett år :-) Jo, jag är tacksam för det. Jag älskar julmat!!! Skulle gärna byta med min svägerska som via sitt jobb åker runt och äter julbord flera gånger i veckan ;-). Jag ska nog laga till ett "minijulbord" här nån dag då det är sååååå långt kvar till julafton! Barnen längtar efter tomten och jag efter maten :-)


Jag vill passa på att tacka för bidragen till min insamling. Det värmer så gott i hjärtat!! Tusen tack
Nä, nu ska jag göra mig klar och så småningom ge mig av till bussen i snålblåsten. Hoppas den kommer som den ska idag. På återseende!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår hur du känner det, men som du säger, skönt att det inte är cellgift.

    Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Det är inte kul att det krockar med julefriden men strålningen går fort så du får ändå lite tid över. Det är skönt när all behandling är avklarad men visst blir man less på alla sjukdomsrutiner.

    KRAM från Annika

    SvaraRadera