måndag 15 november 2010

Lung helg

Helgen har passerat i ganska lugn takt. I lördags var jag hem till min dotter Sandra och mitt underbara barnbarn och njöt av dem några timmar. Vi hade en jätteskön och trevlig dag. I går var jag till min pappa på farsdags kaffe. Emelie och Natalie kom in till Jocke på morgonen med frukost och paket.  Så gulliga :-)

I morgon ska jag på ultraljud av hjärtat. Ska bli skönt att få veta om det pumpar som det ska. Jag hoppas och tror ju det. Jag tror att jag samlar på mig vätska av någon annan anledning men vad den kan vara har jag ingen aning om. På onsdag ska jag sen träffa min onkolog och hoppas du får besked om HER-2 anlaysen.
Rörligheten i armen har blivit sämre igen :-(.  Ena kvällen kunde jag röra armen i princip obehindrat och jag kände inte alls av den där "strängen". Morgonen  därpå var jag jätte stel igen och strängen gjorde jätte ont. Märkligt....så nu känns det som att jag har börjat om igen. Stretscha, stretscha, och åter stretscha. Tur jag inte har så mycket annat att göra om dagarna ;-)

I dag är det grått ute och regn. Tror jag håller mig inomhus och gör ingenting, (förutom att stretscha då :-) ). Det är rätt så skönt ibland.

5 kommentarer:

  1. Har oxå gjort ingrepp via armhålan och känner igen smärtan i " strängen". Det är skitläskigt och gör ont som tusan. Det tar ganska långtid, men det går över. För mig släppte det ca 8 v efter operationen, så bara ståut.
    Stor kram.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Äntligen går det att kommentera för mig. Det har bara varit blankt när jag försökt förut.
    Hoppas alla undersökningar går bra.

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Åtta veckor! :-/
    Ja, ja det går över iallafall :-)
    Stora kramen

    SvaraRadera
  4. Fy vad du har fått och får stå ut med. Önskar att jag kunde ta din börda. Men du är så tålig och stark mitt hjärta. Love you. // Mor

    SvaraRadera