torsdag 4 november 2010

Lite bättre idag

I går var en "bentung" och tröttsam dag. Tog det lugnt och sov nästan hela eftermiddan. Det var riktigt skönt faktiskt. Brukar inte kunna sova ordentligt på dagarna men igår var det inga problem. I dag känns det något bättre i kroppen. Är nog lika svullen men har inte lika ont. Ska försöka mig på att gå en promenad idag. Kanske blir det en busstur in till stan för att lämna av dottern som ska vara hos kusinen Alice. Helgen ska hon sen tillbringa med sin syster Helén. Hon behöver lite tid utan sina föräldrar, ha lite extra roligt och tänka på andra saker än en sjuk och trött mamma. Hon tar enormt mycket ansvar över mig och är så mån om att jag ska ha det bra. Det kryper fram ibland att hon är orolig för mig, orolig för att jag ska dö. Hon tycker att jag har varit sjuk så länge och att jag alltid är trött och har ont.  Det rör sig nog mycket tankar hos henne och jag är så glad och tacksam över att hon har så lätt för att prata om det hon tänker och känner, även om inte allt kommer ut. Det är inte lätt att vara liten och försöka förstå allt som händer.

4 kommentarer:

  1. Fina Carina, du är världens bästa bästa mamma. Att er dotter kan sätta ord på allt hon känner och tänker har hon med all säkerhet dig att tacka för, du är ju också duktig på det anser jag! Äpplet faller inte långt ifrån...Kram från Carmen till dig vännen.

    SvaraRadera
  2. Ja, hon visar verkligen att hon känner sig trygg med dig som mamma och vågar säga det hon känner. Det gör mig rörd till tårar som du säkert förstår. Det allra viktigaste är att prata om det som händer, ta upp det till ytan. Och kramas. Kramas massor. Du gör det så bra, Carina.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni, om ni visste vad det värmer att höra :-) Kram på er

    SvaraRadera
  4. Det är självklart att barnen är oroliga och funderar mycket. Jag gav min dotter en skrivbok när jag började blogga, så att hon också kunde skriva av sig (även rita). Det hjälpte faktiskt. Det är klart att din dotter känner oro, du är det bästa som finns för henne. Hon har den bästa mamman i världen.
    Ni kämpar på bra, alla i familjen och framförallt du.
    Styrkekramar!

    SvaraRadera