tisdag 9 november 2010

Är det inte det ena så är det det andra

Jag väntar fortfarande på kallelse för ultraljud av hjärtat. Har inte hört ett ljud ännu. Svullnaden i kroppen har iallafall gått ner lite men jag har fortfarande några liter kvar att bli av med. Svullnaden i halsen har jag också kvar. Den har vare sig bilvit större eller mindre och stör mig inte annat än att jag vill veta vad det är. Vätskefylld fettvävnad känns inte helt övertygande.....framför allt då det var något läkaren kunder tänka sig att det var. I går fick jag tillbaks den där vidriga smärtan i musklerna igen efter att ha varit ganska bra i några dagar. Jag tog två 20 minuterspromenader i lördags och funderar på om det kan vara därför? Att det är någon typ av träningsvärk i allafall.....ja, jag vet inte. Börjar känna mig minst sagt frustrerad över att inte veta varför kroppen mår som den gör.

Jag har varit jättenoga med att göra mina övningar med armen efter operationen och hade fått upp rörligheten nästan som innan. Så en dag fick jag enorma smärtor i armen. Det känns som att det är en sena som går i från armhålan och ner i handleden och som är alldeles för kort. Det gör SÅÅÅ ont. Ett vanligt fenomen efter att man opererats i armhålan säger dom på bröstenheten. "Ät alvedon, massera och stretscha". Jo, jag får göra det men det gör så ont! Riktigt vad detta är för något vet man inte riktigt enligt bröstenheten, därom tvista de lärda sa hon :-/. Ja, ja....i morgon ska jag träffa läkaren och få besked om analysresultatet. Får då också veta om tumören är HER-2 positiv, om jag ska få antihormoner och strålning. Det allra bästa vore om jag får tre negativa besked, alltså att den är her-2 negativ, att jag inte behöver antihormoner eller strålning. Då kan jag bara börja vänta på att livet ska bli återställt igen och det längtar jag så mycket efter!!! Oddsen är väl dock inte allt för stora för TRE negativa besked men ett eller två är inte fel det heller :-)

4 kommentarer:

  1. Jag har också haft känslan av en för kort sena, precis som du beskriver. Det har blivit mycket, mycket bättre men jag kan känna av det ibland nu när jag strålas. Känns viktigare med stretch igen nu när strålningen verkar påverka rörligeheten lite. Håller tummarna för så bra besked som möjligt i morgon! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Bästa Carina jag håller tummarna allt jag kan för positiva besked i morgon <3 styrkekramar till dig och de dina..ni kämpar så bra, jag blir helt tagen av att läsa din blogg...bamsekram från Pia

    SvaraRadera
  3. håller tummarna!
    Kram Britt

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni och stora kramar till er också

    SvaraRadera