onsdag 10 november 2010

Läkarbesöket idag

avlöpte bra, ja till och med över förväntan. Vi fick besked att dom fått bort tumören med god marginal så inga cancerceller borde finnas kvar. Jag kommer ändå att få strålning, för säkerhets skull och det är väl lika bra även om det blir tuffa veckor. Dom hade tagit bort 6 lymfkörtlar och alla var friska!!! :-) Hurra för det beskedet. Det kändes riktigt gott. Däremot fick jag inget besked om den förbenade HER-2 analysen. Det verkar gå troll i det provet. Det var inte klart idag men borde komma om några dagar. Jag fick en tid hos onkologen inför strålningen redan nästa vecka så jag får besked om her-2 då, förhoppningsvis. Strålningen kommer dock inte att komma igång förrän om ett par, tre veckor, enligt kirurgen. När strålbehandlingen är avslutad kommer jag att få antihormonbehandling under fem år för att förebygga återfall då tumören var hormonkänslig.

Ja, det var nog det hela för idag. Jag är glad för beskedet att det inte finns någon spridning till lymfkörtlarna, men det har faktiskt inte varit något jag oroat mig för. Borde kanske ha gjort det, men nu slapp jag ju det! Det känns ganska bra och positivt i dag :-)

5 kommentarer:

  1. Kraaaaaam bästa du. Från Carmen

    SvaraRadera
  2. Åh så skönt att det inte fanns någon spridning till lymfkörtlarna, jag är jätteglad för din skull.

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  3. Jag är också jätteglad för din skull. Att det inte har spridit sig till lymfarna är en mycket god nyhet. Du kämpar på bra, det här kommer du att klara av.
    Jag hejar på dig!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Jag är så glad för din skull. Tycker att det låter riktigt bra och väldigt hoppfullt. Tack för det väldigt positiva beskedet. Kram Heidi

    SvaraRadera
  5. Men vad glad jag blir :-D...... Jättekramen, Malin S

    SvaraRadera