torsdag 24 mars 2016

Igår var jag på magnetröntgen så nu är alla plåtar tagna och väntetiden börjar. Jag räknar med att det kommer att ta ett par veckor innan jag får tid hos läkaren. Den "nya" läkaren den här gången. Det ska bli intressant att träffa henne och se om hon är bättre på bemötande än den förra. 

Efter röntgen var jag till Köping för att få instruktion nr två i andningsteknik. En tid till nästa vecka, sen ska jag öva hemma ett tag innan nästa steg. Jag är själv förvånad över att jag hittills kommit ihåg att träna så mycket som jag gör. Kommer ihåg det näääästan varje dag :-) . Tror att det är jätte, jätte viktigt med andningen så att kroppen blir rätt syresatt. Det är ju liksom grunden för allt liv. Vi klarat oss utan mat och vatten en längre tid, men syra klarar vi oss inte utan i mer än några minuter. När vi är stressade andas vi ytligt, vilket medför att vi inte syresätter kroppens celler ordentligt och det får konsekvenser på olika sätt. 

Att vara i eller på väg in i klimakteriet har sina sidor. Det här med svallningar och svettningar är över för min del för länge sen och det är ju skönt. Men ca två, tre gånger om året får jag mens och mensvärk från helvetet och det är hemskt. Det är som förlossningsvärkar nästan. Ghhha! Tur det inte är så ofta men jag skulle faktiskt vilja slippa de gånger som är också. Jag blir helt av banan under de här dagarna och mår skiiiit. Kan väl vara tacksam nu då att det inte blev i Egypten iallafall. Nu är det snart över igen för den här gången, tack och lov. 

Idag ska jag lägga in sill utan socker och göra egen rödbetssallad, utan socker. Ska även göra egen majonnäs till ägghalvorna, även den såklart utan socker. Allt utom sillen har jag gjort förut, så det ska bli mycket spännande att se hur sillen blir. De andra blir helt ok. Lägger upp recepten sen! 

Ha en bra dag! Jag lever på hoppet att solen ska titta fram! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar