onsdag 9 mars 2016

Framme i Marsa Alam

Nu har vi landat i Egypten och installerat oss på hotellet. Det är verkligen mitt ute i öknen, i ingenstans, där man byggt hotell lite här och där. Ingen bebyggelse i övrigt förutom påbörjade med inte färdiga hus, som förmodligen är tänkta att bli hotell. Inga affärer, ingen centrum, bara sand :-)

Vi har nog dragit lyckolotten vad gäller hotellet. Superfint rum och området är fint och mysigt. Hotellet heter Concorde Moreen resort & spa. Jag ska lägga upp bilder sen så får ni se. Vi har gått en runda i området och det är jättefint! Var nyss och åt middag och det var gudomligt gott. Jag har i och för sig knappt ätit nåt på hela dan, så vsd som helst hade varit gott i kväll. Flygplansmaten var vidrig. Jag hade beställt vegetariskt och fick pastapenne med spenat. Pastan skulle jag ju inte äta, men den var så överkoks att den blev till en sörja när jag rörde den! Och bitvis hade den torkat! Usch vilken hemsk mat! Jocke var däremot jöttenöjd med sin mat, potatismos och pannbiff. Jag hade en proteinmacka med nig som tur var, så att jag fick nånting i magen. Vi klagade till flygpersonslen men de hänvisade till flygbolaget förstås.

Ja ja men nu ska vi fokusera på det som är bra! Och maten här är som sagt fantastiskt god. Det är all inklusive och buffe så jag kan välja mellan en hel del mat. Jag är ju inte stensäker på vad jag får i mig när jag äter grönsaksröror osv, men det får jag stå ut med. Jag äter inte mjöl- och pastaprodukter och jag begränsar kött och sånt jag inte vet vad det är. Får jag i mig lite socker så är det väl så, inget jag dör av på en vecka.

Det verkar vara lite folk på hotellet. Eftersom det inte finns några alternativ till att äta ute, så utgick vi ifrån att alla som åt middag var ungefär de som bor på hotellet och det var inte många. Vi kommer inte att behöva trängas om man säger så! Helt perfekt! Och hela området är en "stressfri" zon :-)

Som sagt, det kommer foton i morgon. Ikväll ska vi gå på underhållning. En komeduppsättning av något slag, det ska bli kul att se vad det är.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar