onsdag 2 mars 2016

En märklig dröm

I natt hade jag en mycket märklig och obehaglig dröm. Jag drömde att jag körde bil och att det var mycket halt på vägen. Jag körde på en starkt trafikerad motorväg och jag körde ganska fort. Plötsligt fick bilen framför mig sladd och tvingade ut mig i motsatt körbana. Min bil tog fart och kanade helt okontrollerat iväg mot mötande trafik. Hastigheten ökade hela tiden och jag insåg att jag var helt chanslös. Jag lutade mig tillbaks och lät det ske, som skulle ske. Jag insåg att jag skulle dö vilken sekund som helst och jag tänkte att nu händer det faktiskt, det här är slutet. Jag blundade och väntade på döden, men ingenting hände. Jag mötte aldrig någon annan bil, jag körde inte av vägen utan höll mig kvar och jag överlevde! Det var en mycket stark dröm som har följt mig hela dagen idag. Säkert mitt undermedvetna som försöker bearbeta en massa tankar och känslor kring mitt val av behandling.

För övrigt har dagen varit bra. Jag har jobbat lite, blivit bjuden på mat av min man, som gräddade vofflor åt mig. Har inte fått receptet ännu men utgår ifrån att det var fullt lagliga ingredienser då han är mycket medveten om vad jag äter och inte äter. Riktigt Gott var det i alla fall :-)

Nu ska jag krypa ner i sängen och hoppas drömma behagligare drömmar i natt än vad jag gjorde igår.
Sov gott <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar