tisdag 22 mars 2016

Datortomografi idag

Var på röntgen idag. Fick i mig kontrastvätskan efter en massa strul som jag själv orsakade. Fick även kontrast intravenöst på plats och hon lyckades träffa en nerv och det gjorde SÅ ont! Det gjorde ont på ovansidan av armen, över en decimeter ifrån där hon stack mig. Ja fy vad ont det gjorde. :-/.

Var till kära mor och far och åt lunch efteråt. En trevlig pratstund blev det allt :-) På kvällen var det stallet med Emme och sen var den här dagen slut.

Hela dagen idag har präglats av terrordådet i Bryssel. Det är svårt att ta in vidden av det och det är skrämmande det som händer i världen tycker jag. Så mycket ondska! Så mycket lidande! Onödigt lidande! Usch, jag säger som Tomas Dileva: tänk om man kunde bomba med kärlek och fred istället!

I morgon är en ny dag. En ny dag, med livet som det är. Med egna val. Med nya möjligheter. För de flesta av oss iallafall..... I dag har jag funderat över vad som är viktigt i livet. Att vara i nuet och ta vara på det jag har. Ingen har några garantier för någonting. I morgon kan livet vara helt förändrat.

Carpe Diem ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar