söndag 20 mars 2016

En helg med mina kära barn

I lördags kom Danne och hans tjej Jonna, och min dotter Helen på besök. Som vanligt var det mysigt och roligt att ha dem här och rå om dem lite. Både jag och Helen fyllde år när jag var i Egypten så vi passade på att uppvakta varann också :-) Av Helen fick jag en sjal och en grönsaksskruvare och sv Danne och Jonna fick jag ett ljus som smälter ner till massageolja. Jättefina presenter helt i min smak.   Goa ungar :-) ❤️
I dag var vi in till Västetås och passade på att hänta upp Sandra och Amanda också. Vi åkte rubt till lite oliks ställen och var sedan ut och åt. Mysigt och roligt att vara tillsammans en stund. Amanda kidnappade vi med oss hem till i morgon. Benjsmin hade hunnit åks till sin pappa så honom träffade vi inte men jag hoppas få lite gos med honom på tisdag ❤️

På tisdag är det dags för datortomografi och på onsdag magnetröntgen. Sen återstår två veckors väntan på svar. Om jag ska utgå ifrån hur jag känner mig rent fysiskt kommer det se bra ut! Jag har mindre ont i ryggen och känner att kroppen mår bättre totalt. Även om jag har ont och är trött så tycker jag ändå att jag är piggare. En veckas semester med avkoppling och noll i stressfaktor gjorde gott. :-)

Rent psykiskt känner jag mig lite krokig. Livet pågår med ris och ros och ibland blir det mycket tankar och funderingar som skaver. Men det är som sagt livet! Jag måste ta tag i insidan bättre! Det är alldeles hopplöst vad svårt det ska vara att få tummen ur och ta tag i det inre, att göra sånt som stärker och hjälper själen, som stressreducerar osv. Det är ju minst lika viktigt som att äta rätt, men ack så mycket "svårare". Det blir bara inte av! Måste verkligen skärpa till mig där!

Det är så mycket jag vill göra som jag inte får, eller tar mig tid till. Vart tar all tid vägen? Varenda kväll summerar jag dagen och konstaterar att mycket av det jag planerat inte blev av och tänker att jag ska göra det i morgon. Men, jag borde ha lärt mig att inte skjuta upp saker. Nå ja, jag ger inte upp utan fortsätter sträva efter att få till det som jag vill, tänkt och behöver. :-)

Ha en fortsatt fin kväll ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar