fredag 23 juni 2017

Lite visset men tillvaron berikas


Den här veckan har varit ok, men jag mår fortfarande inte bra. Det känns som det är nåt vajsing med hormonerna 😳😱. Känner mig vissen, ledsen, nere, deppig, övergiven, ensam, bedrövad, sorgsen....ja, "ingen vill ha mig, ingen tycker om mig"......jättejobbigt. Behöver kolla upp hormonnivåerna men det är ju ingenting sjukvården bara gör för att man ber om det. Måste ta reda på vart jag kan göra ett test privat om sjukvården vägrar för så här kan jag inte må.....kan ju ha nån obalans av nåt annat slag också kanske. Har inte tagit CBD-oljan på ett tag, kanske är det? Eller så är det helt enkelt ett resultat av en krokig väg, mycket påfrestningar av olika slag. 

Det är inte bara skit med allting. Jag har njutit av att vara med nära och kära ❤️. Pillar med mina växter, värmt mig i solen när den tittar fram. Och i morgon är det midsommarafton. Redan....det är snart juli! 

Var och hälsade på en god vän på förmiddagen idag och handlade inför midsommar. Har förberett lite mat, lagt in sill och gjort rödbetssallad och ägg. Eira har varit här i några dagar och Helen och Petri kom ikväll och ska vara hos oss över midsommar. Idag kom även Amanda och stannar tills i morgon. 
Efter en trevlig dag och kväll är det nu god natt och laddning inför morgondagen 😊

Ni plockar väl sju sorters blommor och lägger under kudden inatt så att ni drömmer om den rätta? 😊


Amanda, Eira och Emelie bestämde sig för att bada i kväll. Kallt i vattnet  och inte många grader i luften 😵
Själv hade jag täckjacka på mig. Tjejerna fick tina upp i spabadet sen, där det var 38 grader varmt 😊



8 kommentarer:

  1. Trist att du inte mår riktigt bra Carina. Har du beskrivit dina symtom för din läkare ordentligt? Hon är ju i alla fall proffs på detta och kan ordinera vidare provtagning. Har du kollat sköldkörteln? Dess funktion har betydelse för vårt psykiska mående. Inte ovanligt med sådana problem hos kvinnor som levt under stress. Det kan du alltid nämna för din läkare och be om att ta ett prov, det kan inte vara omöjligt. Varför skulle hon vägra det? Ring eller skriv via 1177 till din läkare eller kontaktsköterska om detta snarast. Gå inte och dra på detta!! Själv var jag på läkarbesök igår. Metastaserna mellan lungorna hade växt men inte mycket och hade inte spridit sig mer. Mycket glädjande!! Nu finns ju metastaser och man har bestämt sig för att stråla dem. Därefter Karboplatin, en cytostatika som är bra vid trippelnegativ bröstcancer. CA 15-3 ligger nu på 19, en ökning från 16, fortfarande inom normalvärde men ändå en ökning. Ha nu en trevlig midsommar.//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag har inte pratat med henne nu sen jag börjat må så här men ska göra det.
      Vad skönt att det ser så bra ut för dig trots att du inte fått behandling på länge. Din markör ligger ju riktigt bra....hoppas du haft en fin midsommar. Jag har haft det bra och nu är det sovdags 😊 Stor kram

      Radera
    2. Bra att midsommaren blev lyckad för dig. Hoppas du sovit gott, du behöver ju inga blommor under kudden heller. Jag har också haft en bra midsommarafton med grill (kött=dåligt samvete?) och vin (hjälp!!). Nåja, får ta igen det sen. I dag skiner solen mellan molntapparna, jag sitter på en plaststol medan katten slumrar i min sköna vilstol. Är det rättvist? Hoppas du får en bra fortsättning på helgen och på hela sommaren!//Ullis

      Radera
    3. Ha ha ja katter gör som dom vill 😂 Jag drack också vin och åt kött och har inte ett dugg dåligt samvete för det men nu blur det några dagar men grönsaker och vatten 😂
      Hoppas du också får en härlig sommar Ullis. Lite stabilt varmt väder vore inte helt fel nu....

      Radera
  2. Nja, jag avstod blommorna under kudden, skulle jag drömma om någon så blev det nog vår kufiske granne som börjat bygga ett garage på vår tomt...

    Jag önskar dig/er en riktigt fin midsommar med god mat och trevlig samvaro. Du ska veta att jag tänker ofta på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bygger på er tomt? 😳 Låter knepigt. Måste bara fråga om du är den Maud jag jobbar med? Har alltid utgått från det men insåg att det kanske inte är det 😊
      Jag hoppas hur som helst att du haft en bra midsommar. Jag har haft det bra med god mat, fint väder och trevligt sällskap 😊 Kram

      Radera
    2. Nej vi jobbar inte med varandra - om du inte flyttat norrut förstås:) men med tanke på hur vackert ni bor så stannar du nog gärna där. Vad gäller grannen så har kommunen agerat snabbt och kraftfullt så det kommer att ordna sig, hur det blir med grannsämjan får vi ta senare...

      Radera
  3. Ok då vet jag 😊 Jobbade ihop med en Maud för flera år sen och tänkte du var hon, men då vet jag att du inte är det 😂❤️
    Norrut, jo det skulle jag kunna tänka mig. Vem vet vad det blir med allting 😊

    SvaraRadera