måndag 26 juni 2017

Dag nr ett är till enda

Gick och la mig kl 20 i går och somnade vid kl 21. Vaknade kl 10 i dag! Sovit i 13 timmar! Antar att jag behövde det :-)
Har tagit det lugnt idag. Ätit frukost och fått besök av grannar som bor här. Jättetrevliga människor som sa att jag var välkommen till dem när som helst om det var något. Känns gott att veta att det finns folk här om det skulle hända något. De berättade att det finns en varglya inte långt härifrån men de har inte sett varg nu på ett par år. Björn ska det också finnas. Och bäver! Bävrar har fällt träd jäms med hela kanterna av sjön och det ska tydligen vara oundvikligt att se dem på kvällarna. Ska hålla utkik ikväll!
Jag tog ett dopp i skön på eftermiddagen och tvätta av mig en snabbis. Det var helt ok temperatur i vattnet men det blåste kallt så det var snabbt avklarat 😊. Har skrivit lite på boken, filosoferat och njutit av tystnaden och solen, när den tittat fram. Väldigt varierande väder. Ena stunden strålande solsken för att i nästa stund bli svart på himlen och regnskurar. Blåser gör det mest hela tiden. Dagen idag har ändå varit en helt ok dag. Jag har lagat mat som blev suveränt god! En variant på zucchinirullar i tomatsås. Kylen håller dock inte kylan så bra. Har 12 grader och det känns ju sådär när det gäller  keso, yoghurt och grädde. Får se till att göra slut på det först 😊.

Har sökt på nätet om hormoner och håller på att översätta och sammanställa detta nu. Vilken vetenskap det är! Men oj så många aha! Det går upp ett och annat ljus måste jag säga. Allt hänger samman och jag förstår mer och mer varför jag blivit sjuk. När jag förstår det till fullo borde det ju "bara" vara att vända på kuttingen för att göra kroppen frisk igen? Tänk om så väl vore.....ingenting är omöjligt och tron kan försätta berg! När jag är på det klara med orsak, sammanhang, verkan och konsekvens osv ska jag delge er det. Det kommer såklart bli en del av min bok också. Från klarhet till klarhet......kanske titeln på min bok?

Idag satt jag vid strandkanten och såg ut över sjön. Tänkte på just ingenting och bara njöt av tillvaron. Som från ingenstans sköljde det över mig en massa känslor, som blev till tankar som jag skrev ner. Jobbiga, tuffa känslor men ack så frigörande! Känner sån tacksamhet över att kunna vara här och sortera tankar och samla energi!

Carpe diem ❤️

9 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag. Skönt att det finns folk i närheten om det också finns björn och varg där! ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja eller hur:-) man hoppas ju att nån hör skriket när vargen kommer :-)

      Radera
  2. Du verkar trivas i naturen. Spännande med varg i närheten, tror inte som äter kvinnor i din ålder så du kan känna dig lugn. Ha det bra//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha Nä det tror inte jag heller 😂

      Radera
    2. Helt rätt Ullis! Det är inte för inte som jag känner mig lugn :D

      Radera
  3. Vargar är vänliga djur och oerhört vackra, jag har träffat på dem flera gånger och när man mött en vargs blick glömmer man det aldrig! Var inte rädd för vare sig björn eller varg, de gör dig inget ont.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du säger det 😊 Träffar hellre på varg än Björn tror jag....gärna på håll 😊 Men har fått veta att de inte äter kvinnor i min ålder så jag känner mig trygg 😂

      Radera
  4. Vill de bara ha lammkött!! 😀 haha alltid någon fördel med att bli äldre 😉 spännande med djuren. Var inte rädd de är mer rädda för dig... Visa att du finns på plats så går de iväg och ha inte mat eller sopor utanför vagnen.
    Mysigt du har! Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja de verkar kräsna :-) Kram

      Radera