söndag 21 augusti 2016

En härlig dag

Idag var jag, Jocke, Emelie och svärmor till Skinnskattebergsskogen och plockade bär och svamp. Perfekt väder för en dag i skogen och det fanns HUR mycket blåbär som helst! Det fanns även lingon och svamp och vi plockade glatt av alla sorter. Jag hade kunnat plocka betydligt mer blåbär men ryggen sa ifrån. Har haft fruktansvärt int i ryggen nu i kväll och ligger på vetekudde. Det är synd stt jag får så ont för det är sååå skönt att vara i skogen. Jag storstädade i går och putsade fönstren i uterummet och sen skogen på det, det blev för mycket. Men vetekudde hjälper bra, tack och lov. Jag kommer nog kunna sova gott.

Det går lite bättre med katterna. Våra "gamla" katter är mer och mer hemma och Smilla kryper inte efter golvet längre. De fräser fortfarande åt Willow och Smulan säger ifrån ordentligt när Willow kommer för nära. Men som sagt, det har blivit bättre och jag tror att det kommer att lösa sig! 😊

Avslutar kvälken med att ha en geting i sängen. Den for runt som en galning i sovrummet och dök ner på mig flera gånger. Nu är den gått vidare till sälla jaktmarker och jag ska sova! God natt och dröm sött ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar