lördag 14 november 2015

Vissen

Känner mig nere idag och tvivlar så jäkla mycket på mina val! Har ont i levern och ryggen och mår inte bra i kroppen, Det har jag inte gjort på länge, så det hänger inte på förkylningen. Det är nåt annat, bromsoljan i ådrorna som gör att kroppen inte orkar. Har ont i musklerna i benen, ont i knäna, känner mig tung och klumpig. Symtom vid levercancer är just smärtor i levern och en allmän sjukkänsla, men jag har ju inte mått så här förut! Varför kommer det nu? Det är ju fär hjärnspökena kommer fram, att det kanske händer saker till det sänre i levern nu som gör att jag mår som jag gör? :-/ Eller är det nåt med kosttillskotten jag äter? Jag äter ju en hel del olika i höga doser och en näringsexpert sa till mig i ett inlägg på fb att vissa mineraler och vitaminer påverkar varandra negativt och att msn få måste kortigera, eller läggs till elker dra ifrån. Jag bad henne utveckla, men har inte fått något svar. Någon annan sa att kroppen blir belastad av kosttillskott, ytterligsre en sa att kroppen förmodligen skulle må bäst helt utan! Vet inte vad jag ska tro! Ska till häkdoterapeuten på tisdag så jag ska prata med henne om det.

Ja det är många tankar som går igenom huvet. Gör jag rätt? Vill jag det här? Orkar jag det här? Hur mår jag egentligen? Både fysiskt och psykiskt? Jag har tyckt att jag mår psykiskt bra, känt mig positiv och hoppfull, laddad att satsa allt jag har och verkligen känt att jag gör rätt. Magkänslan har sagt det! Men då plötsligt kraschar allt och ingenting känns bra! Vad hände? Jag orkar inte gå med oro och rädsla, tvivel och massa destruktiva tankar! Jag vill vara där jag var när allt kändes bra! Det här med kosten är en historia för sig och är inte helt lätt. Det är en ständig jakt på recept, på att äta sånt som är gott och inte bara, bara grönsaker hela tiden. Men så fort jag hittar något som är gott så är det något jag inte bör äta! Och det är där jag brister, jag orkar inte hålla den här strikta kosten hela tiden, vilket jag tror är viktigt att göra om det ska bli resultat! Jag tror inte man kan göra detta halvhjärtat utan man behöver gå all in. Men jag orkar inte. Normalt brukar jag tänka typ " äh det kan inte skada så mycket", men idag känner jag att jag sabbar allting, att det inte är nån ide att hålla på, att jag ger efter för skolmedicinen och vården istället...... Det är fan mer än ett heltidsjobb att hålla på med det här om man ska göra det efter konstens alla regler! Grönsaksjuice tre gånger om dag ska pressas, meditation/ yoga, promenader, visualisering, djupandning, matlagning osv. Det skulle vara betydligt enklare att "bara" få behandling en gång i veckan :-)

Nu känns det som en EVIGHET till röntgensvaret efter decemberröntgen. Och jag VET ju vad min läkare kommer att säga om jag ventilerar mina tankar och känslor på måndag!

Nu har jag gnällt klart för den här gången. Det kommer garanterat mer :-) Nu ska jag åka in till Sala och handla lite nyttiga grönsaker!

Ha en bra dag mina vänner ❤️

4 kommentarer:

  1. Att göra val kära fina du, betyder inte på något vis att göra val som ger facit i hand.
    Att göra val som du, är att hoppa utan att veta var man landar.
    Det antar jag är läskigt, smått galet och som att tappa andan för en stund....
    Men att du gjort ett val igår, förhindrar dig på intet sätt att göra ett annat i morgon, ytterligare ett annat på måndag osv 😊
    Väl hur du vill, vi är nog rätt många som gärna hänger med ❤
    Pöss på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har rätt i det, man har inget facit och set är det som är svårt. Stor kram min vän ❤️

      Radera
  2. Kram fina ❤️ Från Carmen

    SvaraRadera