tisdag 17 november 2015

Uppdaterad hälsoanalys

Var till hälsoterapeuten och gjorde om testen. Den visade förbättrade värden på sköldkörteln men det är fortfarande inte bra. Kroppen är stagnerad, vilket troligtvis beror på sköldkörtelns underproduktion. Dock var det inte så lågt att det skulle ge utslag på ett blodprov. Jod är ett ämne som behövs för att sköldkörteln ska fungera och brist på jod är vanligt.  Fick göra en jodtest som innebar att hon droppade jod på min underarm vilket gjorde en knallgul fläck på huden. Ju snabbare fläcken försvinner, desto större Jodbrist. Fläcken ska normalt vara borta oå 12 timmar, min var så gott som borta efter 4, så nog har jag brist på jod!

Jag fick rådet att fylla på med mineraler som är bra för sköldkörteln. Fick oxå rådet att äta alger som innehåller jod. Kål påverkar tydligen sköldkörtels produktion negativt och det äter jag ju MASSOR! Kål är det bästa jag kan äta ut cancersynpunkt och självläkning! Så det blir ju lite knepigt! Det är superviktigt att kroppens ämnesomsättning fungerar också....... Ja jag får forska lite mer kring detta helt enkelt. B- vitaminer rekommenderade hon så det är införskaffat!

Trevlig kväll ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar