måndag 9 november 2015

Måndag och höstrusk

Har varit hemma och jobbat idag! Så skönt att slippa gå utanför dörren i det här vädret. Drog på mig en säckig t-shirt och mjukisbyxor i morse och på den vägen är det fortfarande. Har suttit och jobbat framför brasan med tända ljus och det var riktigt mysigt. Fick massor gjort med :-)

Jag har även hunnit med att titta på delar av serien "The truth about cancer" på YouTube. Det är en dokumentärserie från Usa i en massa delar, som handlar om cancer, sjukvården och alternativ behandling. Mycket intressant. Det är med personer som haft cancer och som avstått cellgifter ich strålning och istället satsat på alternativ behandling. De betonar bland annat vikten av ett fungerande immunförsvar och menar att man kan inte få cancer om immunförsvaret är intakt. De menar att när du får cancer är du redan sjuk, något i kroppen är galet och cancer är symtom på det! Cancer beskrivs som en varningslampa på kroppen, som signalerar att något är allvarligt fel i kroppen. Cellgifterna angriper bara själva symtomen, men själva orsaken förblir obehandlad. De jämför det med när varningslampan lyser i bilen.... Då åker man ju inte till verkstan för att slå sönder varningslampan utan man åtgärdar felet. Ligger mycket i det resonemanget :-) Det är många läkare och forskare som intervjuas i programmet och budskapet är att DET ÄR INTE KÖRT, INTE ENS VID SPRIDD CANCER!  Serien är klart värd att titta på men det verkar som att alla avsnitt inte är tillgängliga tyvärr :-(

Håret fortsätter att ramla. Det är nu snart 3 veckor sen jag fick sista behandlingen och jag hade förhoppningen att det skulle sluta ramla av men det verkar inte så. Jag hårar mer än båda katterna tillsammans och det börjar bli riktigt enerverande med allt hår överallt! Ringde perukfrissa nr 1 idag och fick en tid på fredag. Hoppas att någon av perukerna hon tagit hem är ok. Annars struntar jag i peruk och kör bara med sjalar. Tror det kommer vara det jag använder mest hur som helst :-) På fredag ska jag även tillbaks till hälsoterapeuten för att göra om testen. Hoppas värdena för sköldkörteln ser bättre ut nu. Känner dock fortfarande att jag är extremt trött i kroppen och har ont i benen. Fattar inte vad det är. Men det kanske är så enkelt att det är biverkningar efter cellgifterna! De fortsätter ju öppenbarligen att stöka lång tid.

Jag har upptäckt en ny smakupplevelse som är såååååå god! Fröknäcke med hård getost! Det är gudomligt gott!!! Kommer att bli mitt nya godis :-) Fröknäcke är tyvärr försurande men getosten är det inte så lite kan jag ju äta ibland. :-)



Mår under omständigheterna ganska bra men känner mig som sagt trött. Har lite hopp om framtiden och ser fram mot röntgen i december då att jag får veta hur mycket min kropp lyckas självläka. Nervös för resultatet men känner hopp och är fast besluten att fortsätta den här vägen fram tills jag får under näsan att det inte fungerar för mig och min kropp. Man ska inte gå omkring och ångra saker för det leder inte till något pisitivt, men jag kan inte låta bli att undra hur det hade sett ut om jag hade vetat 2010 det jag vet idag. Alternativ behandling eller sökande kring kost och livsstil fanns inte på kartan då, märkligt nog. Tänk om jag hade vetat och förstått vikten av kosten efter att jag blivit sjuk, och lagt om livsstilen då. Då hade nog livet sett annorlunda ut idag. MEN, som sagt, det får jag aldrig veta och det finns ingen som helst anledning till att älta i det! Men man undrar ju ......... :-)

Nu ska jag ägna mig åt min nygamla hobby, nämligen att sticka. Brukar få såna perioder på höst och vinter och nu är en sån period. Stickar sockor på löpande band :-) Roligt och avkopplande men jag får så förbenat ont i ryggen och domningar i händerna. Men men, jag kan sticka och det är jag glad för :-)

Ha en go och trevlig kväll alla där ute ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar