tisdag 10 november 2015

❤️ - klappning

Soluppgång i Ljömsebo
Vaknade i morse med hjärtklappning, eller hjärtrusning och det vill inte släppa. Tog en promenad och det gick bra men hjärtat fortsatte rusa. Åkte till jobbet då jag inte mår dåligt på något annat sätt. Under dagen har rusningarna fortsatt och jag blir emellanåt flåsig, får dra efyer andan då det känns som jag får syrebrist. Har också lite dimsyn och yrsel. Googlade på hjärtklappning och konstaterar att om det sitter i länge ska man söka vård. Så jag ringer 1177. Sköterskan sa att jag uppfyllde parametrar för att skicka ambulans! Oj, så allvarligt trodde jag inte det var. Hon kopplade mig till ambulansen i Uppsala och efter att ha pratat med sköterska där bedömde hon att jag skulle ta mig till närmaste vårdcentral för att ta ett EKG. Så här sitter jag nu i väntrummet på Heby vårdcentral.

Varför ska det vara massa tok med jämna mellanrum? Jag ska ju bara äta rätt och må bra ju! Pumpen ska ju sköta sig och sitt och bara pumpa på, lugnt och fint! Får se hur länge jag blir sittandes här då......

Fortsättning följer ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar