torsdag 10 maj 2018

Sänkt morfindosen/

Igår, onsdag, mådde jag lika illa på morgonen som jag gjort de senaste dagarna. Jag låg i soffan hela fm tills teamet kom. Jag bad dem sänka mitt morfin då jag hade en känsla av att jag var övermedicinerad. De sänkte både grunddosen och extradoser. Grunddosen bara en enhet och extradosen fyra. Extradosen var bra mycket högre vilket jag inte förstår varför. Nu har jag knappt använt den och det är skönt att den är sänkt.

Sänkningen fungerade hela dagen. Jag fick inget smärtgenombrott så jag behövde inte ta extra morfin. Jag mådde lite bättre också, än jag gjort på flera dagar. Ja, jag tror verkligen att jag varit övermedicinerad och om jag skulle vilja testa att sänka en enhet till. Skulle smärtan komma tillbaks så går det ju att ta extra och att höja dosen igen. Ja vi får se hur det blir.

I natt vaknade jag av att tröjan blev dyngsur över porten och det visar sig att den läcker igen! Den har läckt hela natten 🙁. Är mest orolig för att det ska innebära infektion så att jag blir av med den.... det vill jag absolut inte. Får se vad de säger när de kommer idag.....

Ha en fin och solig dag ♥️♥️♥️

2 kommentarer:

  1. Carina, kommer du ihåg min anvisning till Vårdhandboken? Problemet med läckage i venporten måste tas på allvar, du behöver inga fler komplikationer. Men vad bra att det fungerar med mindre morfin, du blir kanske mindre trött också och kan vistas mera ute när det är så här fint. Ha en fin fortsättning på dagen, kram!🦋🐞🐝☘🥀

    SvaraRadera
  2. Ja då, det minns jag och tog det med sköterskan när hon kom 😊. Kram

    SvaraRadera