tisdag 8 maj 2018

Jättedålig dag igår

Hade sovit oroligt på natten men mådde skapligt när jag vaknade. Jag tog en dusch innan teamet skulle komma och medan jag stog och torkade mig började jag må jättedåligt. Hade precis kastat mig på sängen när teamet kom.  Mådde illa och fick en märklig, obehaglig känsla i magen och i mellangärdet. Fick kväljningar men fick inte upp någonting alls, vilket nästan är värre än att få kräkas ordentligt. En släng av panikångest kom med också 🙁. Fick mina mediciner och extra mot illamående och efter en stund gick det över. Extremt trött var jag och sov till kl var 14:30, och då hade Helen kommit.

Vi gick ett varv runt Ljömsebo, jag i rullstol. Det var jätteskönt att komma utanför tomtgränsen, se nånting annat. Att det var flera föl i hagen till exempel 😊. När vi gått lite mer än halva rundan började jag få ont vid PEG:en. Blev också extremt trött. På kvällen kom teamet igen och jag fick avsluta med taktil massage, vilket var jätteskönt.

Har sovit oroligt i natt med. Och samma procedur upprepade sig med kväljningar och illamående, men nu är inte teamet här. Väntar på att de ska komma så att jag får mitt kortison! Nu ska jag vila innan de dyker upp.

Ha en bra dag allihop. Massor med sol idag med verkar det som 😊.

6 kommentarer:

  1. Kära Carina vad du kämpar. Fint att du är hemma och kan glädjas över våren och värmen. Fyll på med värme sol och taktilmassage. Hoppas verkligen att du får lugnare i kroppen.Kram och kärlek från Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Annika. Det börjar bli riktigt jobbigt nu 🙁. Stor kram ♥️

      Radera
  2. Jobbigt för dig Carina, hoppas på en bättre dag idag. Njut av de vackra omgivningarna allt du kan. Själv är jag i Holland och har det toppenbra. Sitter just nu i bussen på väg till den berömda tulpanparken //Kram Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du mår och har det bra. Njut så mycket du kan kära Ullis 😊. Kram ♥️♥️

      Radera
  3. Tänker på dig och hoppas att du får lindring som varar lite mer än bara för stunden. Sommaren har kommit och jag önskar att du orkar vara ute och njuta av allt det vackra. Många kramar från oss båda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket ♥️ Jag försöker vara ute så mycket det går och så mycket jag orkar. Det blir iallafall några timmar om dagen. Kram till er ♥️

      Radera