lördag 12 maj 2018

Fredag och lite lördag

Sov bort hela dagen fram till kl 14 ca. Var så fruktansvärt trött till både kropp och själ. Gårdagen sög nog ut den energi jag hade. Men jag fick lite påfyllning på eftermiddagen då min mor och far kom på besök ♥️. Liks trevligt och mysigt som vanligt!

Somnade av i soffan på kvällen och vaknade av att jag slängde telefonen i ansiktet på morgonkvisten 😛. Somnade om och sov till 7, så sovit har jag gjort med besked 😊. Hoppas det spiller över till idag. Skulle nämligen vilja ha en kaffedate med en god vän, vilket vi siktat på länge utan att få till det.

Efter att teamet varit här, gett mig mina mediciner och sänkt morfinet ytterligare ett hack, blev jag trött och skulle vila. Då fick vi besök av Hanse och barnen så jag vilade ute istället 😊. Väntar nu på att Helene ska komma och dricks kaffe äntligen 😊.

Ha en bra dag. Får se om det blir åska idag som SMHI utlovat! Då blir Jocke glad, för då är det legitimt att ta en whiskey 😊. Nu är det ju lördag så det är ju legitimt ändå men lite åska är aldrig fel! När det regnar, blixtrar och dundrar rejält är det såååå mysigt. Ett riktigt skådespel kan det bli.

Allt gott 🌺♥️🌺

5 kommentarer:

  1. Yes! Äntligen en till som gillar åska, folk brukar titta konstigt på mig när jag säger att jag gör det... Jag håller tummarna för att du får en riktigt härlig mullerdag och att din Jocke får ta sig en whisky eller två eller - ja,så många han vill och behöver.

    SvaraRadera
  2. Här har ni en till medlem i åskaklubben, har fascinerats av naturens krafter sedan barnsben. Något stort och katastrofalt som får sin upplösning i solstrålar, fågelsång och underbara dofter...
    Men det verkar att vi här i Stockholmsområdet får vänta på vår åska⛈.

    SvaraRadera
  3. Vi fick ingen igår vi heller tyvärr men det blir väl nånting under sommaren 😊
    Ha det gott ♥️

    SvaraRadera
  4. En till åskanhängare här! Blev utlovad ett rejält muller häromdagen - men icke.Det bidde ingenting. Hur tål du värmen, Carina? Själv känner jag mig sjuk när temperaturen stiger över 22. Hoppas att du kan njuta lite av naturens skrud och dofter idag!
    Kram kram 💜💜💜

    SvaraRadera
  5. Jag har svårt med värmen. Kan inte sitta i solen utan flämtar i skuggan. Tråkigt, men så ät det 😏. Kram

    SvaraRadera