lördag 17 februari 2018

Hemma igen 🗽

Det går nästan inte att med ord beskriva hur otroligt skönt det är att vara hemma igen!!! Vilken befrielse! Och jag känner i kroppen att allt går åt rätt håll, att kroppen sakta men säkert håller på att återfå energi och kraft.
Jag är personligen tämligen säker på att jag har gått med denna bakterie en längre tid men först när jag orsakade en retning i porten fick den ordentligt fäste och kunde frodas. Redan innan operationen började jag få magknip, illamående, svårt att äta, kräktes och tappade allt mer ork och energi. Efter operationen blev allt det här värre. Jag hade blod i urinen och det gjorde ont att kissa. Jag hade feber i två veckor och mitt infektionsvärde var förhöjt. Jag kräktes minst två gånger om dagen och det kändes som att livet rann ur mig. Samma dag som jag fick rätt sorts penicillin vände ALLTING! Jag har inte kräkts en enda gång sen dess, det gör inte ont att kissa och jag kissar inte blid! Jag har börjat återgå matlusten, jag kan både äta dricka lite varje dag! Så jag känner mig ganska övertygad i min teori. Nu ska jag bara försöka återfå krafterna så att jag kan börja bygga upp kroppen igen.

 Längtar så mycket efter att kunna ta en promenad. Blir lite kinkigt med det nu när jag har dropp 😂. Skulle nog se lustig ut att kuta omkring här i Ljömsebo med droppställning och slang i halsen. Och näringen skulle bli jäkligt kall! Så det får vi vänta lite med 😊.

Jag är den första patienten ah-teamet haft som har en cvk, så dom känner inte till hur den fungerar riktigt. När sköterskan kom i kväll ställde hon en massa frågor till MIG, och jag vet ännu mindre. Hoppas det ska fungera bra ändå. Är livrädd att få infektion i ingången i halsen nu, som läkarna på sjukhuset sa var stor risk. Kan bara be till högre makter 🙏.

Anna och Peter kom och hälsade på en stund på EM och hade med sig fina tulpaner. Lite känsla av vår spred sig direkt ❤️ 💐

Nu håller kära maken på att göra näringsdryck till mig. Han kämpar och sliter sååååå för att jag ska ha det så bra det bara går. Han är helt outstanding och jag är så tacksam över att ha honom vid min sida.

En kvinna jag lärt känna på FB har i en cancergrupp uppmanat medlemmar att skicka healing till mig morgon och kväll. Alltså, vilka människor det finns! Så många som skickar hälsningar och engagerar sig, människor jag aldrig ens har sett eller hört talas om. Det finns kärlek i världen 🙏❤️

10 kommentarer:

  1. Välkommen hem Carina! Samla krafter nu och krama katter man och barn! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Härligt Carina att du är hemma och känner dig bättre. Kan inte skicka healing men sänder varma tankar i massor//Kram Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ullis 🙏❤️❤️❤️

      Radera
  3. ❤❤❤ så glad jag blir för din skull❤❤❤❤ Kram från ett vintrigt Norrland Britt-Marie

    SvaraRadera
  4. Hurra!🙌 Äntligen hemma! Såå gott för dig! Gläds med dig! 💜 💜 💜
    Kram på dig 💜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊 kram ❤️❤️❤️

      Radera
  5. Skönt att läsa, men lite kan du väl kolla på OS i alla fall? Eller drar jag dig i fördärvet om du börjar med det kanske... Jag hänger framför TV:n dagarna i ända nu och maten blir som den blir :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, jo det blur lite OS även här hemma. Det är riktigt trevligt att titta ibland 😊.

      Radera