fredag 16 februari 2018

Fredag

Ronden kom 9:30 och sa att de hade haft kontakt med ah-teamet och försökte komma överens med dem om när de kan komma hem till mig. Ah-teamet vill inte ha för stor vårdtyngd och inte eller små risker för nattliga utryckningar. De vill att värdena ska vara stabila och inte fortsätta i en negativ spiral. Det har jag full förståelse för. Läkaren såg dock inga hinder till att jag skulle få åka hem idag, det var mer en fråga om när.

Kl 12:55 låg jag och tittade på tv och 13:05 låg jag i väntrummet på röntgen 😳. Ingen aning om varför men det visade sig sen vara röntgen av njuren/urinvägarna för att säkerställa hur det såg ut med stenten. Sen låg jag på rummet och väntade till kl var 16:30, då ringde jag på klockan och frågade vad som händer??? Då fick jag beskedet att jag inte får åka hem idag utan förhoppningsvis i morgon. De hade kommit överens med ah-teamet att avvakta ytterligare kreatinunprov, njurvärd, innan jag får åka.

Så det är lika läge idag. Väntar på provtagning och provsvar i morgon bitti och sen vänta på besked om hemgång. Hoppas, hoppas! Jag vill hem till min familj, mina katter, min säng..... mitt Ljömsebo.

Ja ja, vänta är något jag fått lära mig och när jag ändå inte kan påverka är det väl bara att gilla läget. Jocke var här och höll mig sällskap en stund medan jag sov 🙈. Nä jag sov inte hela tiden men det kändes så. Nu har jag ätit yoghurt och banan och tänker nu sova.

Ha en trevlig fredagskväll ❤️

2 kommentarer:

  1. Hur gick det med blodtransfutsion? Hur mår du allmänt? Smärtor, illamående? Förstår att du längtar hem."Hemma till och med väggarna hjälper" ryskt ordspråk. Hoppas att f.o.m imorgon skriver du hemifrån😻💕

    SvaraRadera
  2. Blodtransfusionen är klar för länge sen. Vet inte om jag kände mig nåt piggare med blodvärdet stabiliserades. Jag har inte kräkts en enda gång sen jag fick det här senaste penicillinet. Smärtor har jag, både i mage och rygg. Äter morfin morgon och kväll. Känner mig matt och kallsvettig men det är nog inte så konstigt kanske.... väntar på besked om hemgång nu. Hoppas 🙏
    Kram ❤️

    SvaraRadera