onsdag 4 maj 2016

Vilken härlig dag!

Soligt och varm hela dagen. Satt ute och jobbade hela fm och det var såå skönt. På em åkte jag in till Västerås för att möta upp maken. Vi var iväg och tittade på husvagn, funderar på att byta ut den vi har. Den vi har i dag har jag aldrig gillat. Varför vet jag inte men jag trivs inte i den. Vi är husvagnsmänniskor båda två egentligen och nu om aldrig förr skulle det vara skönt att åka ut med vagnen lite då och då. Det är så avkopplande och mysigt och på rätt ställe är det en lisa för själen. Så, vi planerar dom sagt att byta vagn och hittade en Hobby som vi fastnade för. Det blir nog den.... Jättefin vagn med gott om utrymme. Skavanker finns men det får man räkna med på en begagnad vagn.

Jag har en tid funderat på att åka till ett gammalt kärt ställe med husvagnen. Ett ställe i skogen, vid en liten sjö, bara jag. Bara vara, vara i naturen, meditera, djupandas, läsa, sova, promenera. Ja, ta hand om kropp och själ. Tänkte mig nån vecka eller två. Men jag vet inte hur jag ska göra. Det blir svårt att lösa el och vattenfrågan så länge. Det går ju att ordna vatten genom att åka in till närmaste ort lite då och då, elen blir värre. Kan så klart åka hem ett par dagar för att ladda batterierna, men det förtar tjusningen lite. Ja, vi får se hur det blir. 😊

Skönt nu med lite långhelg så vi får lite gjort här hemma. Växthuset ska skuras och jord ska bytas i pallkragarna. Snart dags att plantera ut växterna. I morgon får jag hem sonen också. Det ska bli kul ❤️

God natt på er ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar