onsdag 18 maj 2016

Plantering och kärt besök

Idag har jag fått mycket gjort! Skjutsade Emme till skolbussen 7:45, hem och drack ett glas ljummet vatten med citron, ingefära, vitlök och olivolja. På med hörlurar och runkeeper och tog en rask promenad! Senaste gångerna jag varit ute och gått har jag även joggat bitvis. Det vore synd att säga att jag har bra kondis 😳. Lungorna värker och jag mår illa när jag frestar på med flera meter 😂. Ja ja men det blir väl bättre med tiden! Redan idag, efter bara tre gånger med lite jogginginslag kände jag att jag orkade mer. Jag klarade av att fresta på mer och fick en bättre snittid! Kul att se resultat så snabbt och det peppar mig att fortsätta. 😊

Jag jobbade några timmar och gjorde en planering för några veckor. Det kändes skönt att få det gjort. Jag gillar när jag har struktur och vet vad jag ska göra! Presterar betydligt bättre när det är ordning och reda 😊

Sen bar jag faktiskt ut mina plantor till växthuset! Jag vet att det är lite tidigt men dom växte ur krukorna.  Hade behövt omplantera dem till större krukor och då hade de inte fått plats! Så nu får jag hålla koll på temperaturen ordentligt. Gurkplantorna kroknar så fort man nämner kyla, så det blir till att sätta på elementet om det blir risk för frost. Jag fick till och med igång bevattningssystemet men viss justering behövs.

På eftermiddagen fick vi besök av mor och far ❤️. Bjöd på mat, Paellagoreng, och det var omtyckt. Kul 😊 Jag tycker det är så kul när även andra förutom jag gillar den mat jag lagar! Det är ju inte "vanlig" mat som de flesta är vana att äta så därför är det extra roligt när det gillas.
Jag fick en fin solros av mamma och pappa som jag satte i en stor urna. Får se om det är storlek delux på solrosen eller om det är storlek mindre.

När mor och far åkt hem fortsatte jag att plantera och städa undan på tomten. Höll på till kl 22. Så skönt när det är ljust ute och jag kan hålla på utan att tänka på hur mycket klockan är! Älskar den här årstiden!!!

Men nu, värker ryggen och fötterna! Sängen kallar 😴

Kram på er ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar