måndag 9 maj 2016

Byggarbetare och pizza

får summera dagen. 
Byggjobbarna bankade på dörren kl 07:15. Då var jag uppe och var påklädd och klar, ville inte riskera att ligga och sova när dom kom. Så, nu har dom sågat upp golvet i hallen och i kökgluggen, täckt med provisoriska spånskivor och nu återstår torkning. Det var mögel både i hallen och i köket så det har nog stått och droppat ett tag. Skönt att det är borta nu iallafall. Det ska bli riktigt skönt när det blir klart. Gubbarna trodde inte torkningen skulle ta mer än nån vecka. Hoppas det! 

Jag har jobbat hela dagen idag och fått sååå mycket gjort. Skrivit och pratat i telefon så fingrar och käkar går ur led 😊
Var hem till vänner på eftermiddan och de funderade på att äta pizza till middag. Som en blixt från en klar himmel blev jag så fruktansvärt sugen på pizza. En Amigo!!! Oxfile, champinjoner, bearnaissås....jalapeno....Vet ni hur länge sen det är jag åt pizza? Inte jag heller, men läääääbge sen är det. Jag hade inte alls någon lång betänketid och ingen särskild avancerad överläggning med mig själv och mitt överjag. Jag brassade iväg till pizzerian och köpte med mig middag till familjen. Och till mig själv. En pizza. Jag åt till och med botten på halva. Har inte hänt att jag ätit bröd sen i september. FY FAN rent ut sagt, vad GOTT det var!!! I flera minuter.....så kom ångern. Alltså, det kändes som jag begått ett brott av värsta sorten. Jag vräkte i mig en halv pizza och skrapade av fyllningen och åt det med. I princip första avvikelsen på flera veckor och inte en liten sådan heller. 

MEN jag behövde det! Först ångrade jag mig fruktansvärt mycket och fick ångest delux. Sen insåg jag att min cancer inte tar kål på mig på grund av en enda måltid. Kroppen får kämpa hårt nu ett dygn eller två, men det klarar den av. Och jag får hjälpa till genom att tillgöra extra vatten, vitlök, ingefära, äppelcidervinäger och äta minimalt med "kolisar" i ett par dagar. Så när jag insåg det slutade jag att ångra mig så mycket. Det var verkligen gott att trycka i mig den värsta tänkbara skräpmaten 😊

Idag hade det utlovats strålande solsken men så blev det icke! Skönt det, då jag bränt mig på ryggen. Men nu efter en dags vila från solen får det gärna bli soligt i morgon. ☀️

God natt mina vänner. Kom ihåg att fånga dagen, njuta av nuet och att krama dem ni älskar ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar