onsdag 4 maj 2016

En jobbardag

I dag har jag jobbat nästan hela dagen. Skrivarbete och telefonsamtal på fm och besök på kontoret på em. Kul att träffa arbetskamrater och att ha klientbesök. Minns inte när det var senast. Det kändes jättebra men jag kände också att jag var lite "ringrostig" 😊. Jag kände också av "stresshjärnan", att jag tappade tråden och hade svårt att hitta den igen, att jag tappade ord, hade svårt att hålla fokus hela tiden. Det handlade inte om att jag var stressad eller orolig på något vis men jag ansträngde mig ju för att leda samtalen och att komma ihåg att ge rätt och all info, såhjärnan fick jobba lite 😊 Det gick bra. Det var bra samtal och jag tror inte att dom tyckte att jag verkade allt för skruvad 😂.

Stallet på kvällen och sen matlagning i ett kök där vattenskadan redan börjar bli dryg. Trångt och rörigt. Men som min kloka son sa: "du får inte låta det där påverka dig negativt. Skratta åt eländet istället för att gråta, det är mycket nyttigare". Ja, jag kan hålla mig för skratt men försöker att inte lägga energi på det negativa i kråksången. 🌸


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar