måndag 29 maj 2017

Röntgen idag

Tvi vale..... vill inte, vill verkligen inte men känner att jag behöver. Behöver få veta hur det ser ut inuti. Håller det sig stilla, växer det och sprider sig, eller kanske till och med minskar? Räcker det jag gör eller behöver jag lägga in en högre växel? Ja det är det jag får se....jag hoppas vid min Gud att jag har fel men det börjar kännas i magen igen, på det sättet det kändes när jag fick Ascites. Jag hoppas att jag har fel....jag ska sikta in mig mer på resguider, smoothies och juicer ett tag nu och hoppas mots eventuell tillväxt som orsakar Ascites. Utifall att.....

Dagens frukost: smoothie bestående av hemgjord kefir, chiafrön, hallon, blåbär, jordgubbar, citronmeliss och grapefruktmynta. Mycket, mycket gott!

Jag läste igår på Facebook om en bok som handlar om människor som blivit friska från obotlig cancer. "Radical remission, surviving cancer against all odds " heter den och är skriven av Kelly A Turner. Hon är en sjuksköterska som var med om en patients " mirakulösa" tillfrisknande och ville sprida detta. Hon blev nedtystad av kollegor som menade att hon inte fick sprida falska förhoppningar hos sjuka. Hon forskade vidare kring detta och fann flera obotligt sjuka som blivit friska och har sammanställt deras berättelser. Hon menar att detta inte är någon generell sanning eftersom det inte är någon omfattande studie men hennes förhoppning är att boken kan väcka intresse för vidare forskning. I boken finns en sammanställning över faktorer som de dom blivit friska, uppfattade var deras framgångsfaktorer. Det var: 
- radikalt förändrad kost
- ta kontrollen över sin hälsa
- följa sin intuition
- använda örter och kosttillskott
- frigöra tillbakatryckta känslor
- öka positiva känslor
- få/ta emot social support
- fördjupa sin andlighet
- ha starka skäl till att leva

Det känns som att jag är på rätt väg, om jag utgår från listan. Jag har också börjat använda eteriska oljor, vilka jag tror är bra! Ja, det är bara att fortsätta framåt! 

Nu ska jag åka till Sala sjukhus i hämta kontrastvätska 🤢. 

Carpe Diem ❤️

6 kommentarer:

  1. Får hoppas på bra röntgenbesked och att det du känner är en släng av magkatarr eller dyl. Bra kämpat med kosten så hade du hjälp av cytostatika också, glöm inte det.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Fattar att du är orolig. Nu hoppas vi på bra resultat!
    Fin smoothie! Mixtrar själv mycket med sådant. Väntar på rabarber receptet..
    Lycka till nu 😄
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hoppas det gick bra ❤

    SvaraRadera
  4. Tack, det gick bra ❤️

    SvaraRadera
  5. Det kommer att bli bra!

    SvaraRadera