måndag 22 maj 2017

Premiärcykeltur idag

Fick för mig att cykla idag. Bestämde mig för att ta reda på hur långt det är till faster Susse. Det var 9,6 enkel väg.......

Faktorer att ta hänsyn till när man ska cykla:
1. Hur länge sen är det du cyklade? (Har inte suttit på en cykel på 2 år)
2. Hur bra kondition har du? (Hyfsat bra när jag promenerar tycker jag. Att promenera är INTE som att cykla)
3. Hur bra cykel har du? (Den är inte använd sen förra året och däcken var halvfulla)
4. Hur ligger vinden? Med- eller motvind? (Motvind på ditvägen och halv storm på hemvägen)
5. Hur långt är det rimligt att cykla utifrån ovanstående faktorer? (Ja, en mil hade nog räckt)
Gissa hur nära jag var att ringa faster efter vägen och be henne skjutsa hem mig 😂

Med blodsmak i munnen, mörbultad röv och darrande ben kastade jag mig av cykeln när jag kom hem och öste i mig vatten och åt ett äpple. Blodsockret hade sjunkit så jag var alldeles skakig i hela kroppen. Det här var inte vettigt, det inser jag! Ska iallafall kolla vindprognosen nästa gång jag ger mig ut på längre turer! Att cykla två mil helt ovan är dumt men att dessutom göra det i halv orkan är helkorkat. Men jag var ju tvungen att ta mig hem.....när det var öppna gärden åt båda håll höll jag mig för skratt 😂.

Nu blir det viloläge nån timme! Ha det bäst ❤️

6 kommentarer:

  1. Kan se dig framför mig på cykeln i orkanen haha ❤ älskade mamma nu vet jag var min envishet kommer ifrån.
    Men du gjorde det ändå, bra jobbat:)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jäklar vad det krävdes vilja att trampa på. Fick nästan stå och trampa för livet i nedförsbackarna också 😂😂
      Kram vännen ❤️

      Radera
  2. Det var en riktig utflykt!
    Men det är härligt att cykla.
    Jobbigt att cykla i blåst.
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cykla har aldrig varit min grej men det är kul med omväxling till promenader. Man kommer ju lite längre 😊
      Kram

      Radera
  3. Det var häftigt! Hur tror du det kommer kännas i morgon?//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, benen var som spagetti när jag kom hem. Troligtvis träningsvärk delux i morgon 😂

      Radera