måndag 22 maj 2017

Helgen

I fredags kom min dotter Helen och hennes Petri och hälsade på. Vi åt lite mat och hamnade sen vid brasan. Satt ute och babblade till långt in på natten. En jättetrevlig och mysig kväll ❤️

Igår var jag och Emelie till Västerås och handlade kläder åt henne. Var också till mor och far i deras stuga och fikade. Fick träffa denna lilla gulliga familj 😊

Här inne skulle jag kunna bosätta mig! Nu har jag fått ordning på bevattningssystemet och väntar bara på mer jord för att plantera ut växter i hinkar 😊 

En av mina örtlådor. Jag har en slänt på tomten där jag skulle vilja göra iordning en örtplantering, men det är ett enormt jobb att göra iordning då det växer lupiner där. Lupiner har låååååånga rötter.....OCH jag tror inte det är tillräckligt med sol där.....Jocke ska bygga in de här till mig så blir det nog jättefint och bra 😊

6 kommentarer:

  1. Tack för en supermysig fredag ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv ❤️❤️❤️

      Radera
  2. Du är aktiv och orkar mycket tycker jag. Inga smärtor eller annat obehag verkar det som. Bra att umgås med människor som ger energi, det har jag också gjort i helgen. Även jag har lite odlingar att pyssla om. Mina vinbärstomatfrön kom i jorden extremt sent och plantorna är ca 3 cm höga men de lever det är grönt i alla fall. Det är annat än dina fina odlingar!//Ullis

    SvaraRadera
  3. Jag mår bra just nu så det är bäst att passa på 😊 Vinbärstomat? Har jag inte hört om, vad spännande det låter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meningen är att det ska bli massor med pyttesmå tomater på en ganska stor buske. Måste nog till ett under om jag ska hinna få några tomater dock.//Ullis

      Radera
  4. Kanske om vi nu går en varm sommar 😊

    SvaraRadera