torsdag 13 april 2017

Påsk och födelsedagar

Så är det påsk igen. En högtid som vanligtvis brukar bjuda på vårkänslor, sol och värme. Icke i år tydligen. Idag kom det snö och det har varit plus 3 grader och snålblåst! Det är så man vill emigrera. Vill verkligen ha värme nu. Är så trött på att frysa, vilket jag gör konstant. Måste ha nåt fel på sköldkörteln! Det KAN inte vara normalt att frysa på det här viset hela tiden. Tur vi har bokat resa till Spanien! Om drygt tre veckor bär det iväg! 😊👍

I mars och april har vi höjdpunkten av födelsedagar i vår familj. Vi är fyra som fyller i mars. Tre av oss inom en vecka och nästa år fyller vi jämna år alla tre, 30, 50 och 70! I april fyller Sandra och hennes barn inom samma vecka 😊. Benjamin var först ut i onsdags. Lillplutten 😊
Benjamin fyller 4 år 😊

I helgen kommer både Sandra och Daniel och på påskafton får jag träffa både barn och barnbarn hos mina föräldrar 😊❤️.   Påskafton firas med traditionellt påskbord men jag tar med lite egen mat. Har lagt in sill idag, med 1-2-3 lag med äppelcidervinäger, vatten och stevia! Har gjort rödbetssallad på heminlagda rödbetor med björksocker och hemgjord majonnäs och laktosfri creme fraiche. Jansson på vitkål istället för potatis och laktosfri, ekologisk grädde. Imorgon ska jag göra köttbullar på kycklingfärs och ägghalvor med hemgjord majonnäs och ekologiska räkor. Jag see fram mot påskafton och all god mat, matgroda som jag är 😊.

Apropå mat så är magen fortfarande helt ok. Inte helt bra, men ok. Jag läste att just problem med matsmältning och tarmar är en vanlig biverkning av cellgifter så det är kanske inte så konstigt att jag har känningar. Jag försöker vara noga med att tigga maten väl men äter ofta alldeles för fort. Äter fortfarande enzymer och det funkar bra.

Min psoriasis vill inte ge sig. Den blommar fortfarande och utslagen växer och kliar. Kan vara ökad dos sms då det kan ge "utrensningssymtom" men som sagt, nu får det gärna stanna av och börja läka igen. Jag har fått för mig att psoriasisen blommar och växer när kroppen inte mår bra, när den är stressad, när levern inte orkar hålla undan skräpet osv och om det är så är det inte alls bra. Då behöver jag komma fram till hur jag ska lyckas vända på kuttingen......

En sak som kan spela in i det hela är att jag börjat slarva med sömnen igen och det är ju allmänt känt att sömn och läkning går hand i hand. Klockan blur både tolv och ett på nätterna innan jag somnar. Skärpning! Nä jag ska lägga upp en strategi som omfattar både kost, motion och antistressajtiviteter och se om det hjälper. Men det blir efter helgen! På måndag 😜. Vill bara påtala att jag INTE slarvar med kosten men den kan behöva läggas om en period ändå.

Nä nu är det natti natt !

Glad påsk på er 🐥🐣

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar