fredag 28 april 2017

Aktiviteter i veckan

I onsdags hade jag faster Susse på besök och hon hade med sig dessa fina tulpaner . Hon hade med sig en liten bäbis också, lilla Nisse 😊 En trevlig och mysig dag hade vi. 

Jag hann tyvärr inte bjuda Susse på lunch och hon vet inte vad hon missade 😊 Gjorde en  jättegod grönsakssoppa på broccoli, bladselleri, lök, vitlök, morot och gröna linser. Vatten och kryddor förstås. Toppade med broccoligroddar. Supergott! Broccoligroddar är bland det nyttigaste som finns och gott är det också. Smakar lite rädisa faktiskt, lite starkt! Prova, det är verkligen nyttigt och gott. Just groddar är fullsmockade med nyttigheter då de är levande växter! 

Passade på att få lite sol igår FM när det var fint väder. Grannen kom med björksav och påpekade att cancersjuka ska vara restriktiva med att vara i solen. Jag hörde inte vad hon sa! Va? Vad sa du? Vad säger du? Jag HÖÖÖR inte!!!! 

Efter lunch började det snöa så då gick jag in och gjorde lite nytta. Gick igenom alla växter och plockade bort löss 😣. Hittade några men inte alls många. Kanske kan jag spara växterna iallafall! Hoppas!!!
Gjorde solkräm som jag ska ha i Spanien. Har köpt ingredienserna från organic makers och receptet kommer även från dem men jag gjorde om det lite. Jag hade i:
60 g karanjaolja, 10 g havtornsolja, 30-40 g kokosolja, 15 g bivax, 5 g zinkoxid, 15 droppar e-vitamin. Får se hur den funkar i den spanska solen ☀️

Blandade ihop Franincenseoljan med olivolja, droppar och smörjer in huden där jag har tumörer och där jag kommer åt, dvs över lever och äggstockar. Har även i vattnet när jag badar fötterna i bikarbonat! Skönt om inte annat 😊

Idag gjorde jag en ny maträtt som var såååå god. Lite fusk är det men det kan jag leva med. Det är iallafall i te fusk med socker och kolhydrater.
Jag gjorde paleowtaps, vilket är typ pannkakor gjorda på 2 ägg, 2-3 msk vatten, 1 msk olivolja, 1/4 msk fiberhusk och 1/2 msk mandelmjöl, salt och peppar. Blev tre pannkakor.
Blandade krossade tomater, lite tomatpuré, rökt skinka, ost och oregano i en bytta som jag ställde i ugnentills osten smält. Klickade ut på pannkakan, hade på sallad, tomat och lök och rullade som tacos. Det var såååå gott!

Jag var sjukt sugen på pizza och började manipulera mig själv till att "unna" mig det idag. Så kom jag ihåg vad Owe sa en gång: "skit i pizza, det är bland det värsta du kan äta. Blanda ihop tomatpuré, ost, skinka och oregano och in i ugnen, så får du smakerna". Sagt och gjort! Osten och skinkan är ju egentligen inte det jag äter men det kändes helt ok att göra det idag!

Ha en bra dag 🌺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar