lördag 8 april 2017

Livet rullar på

Jag mår ganska bra men är som vanligt trött. Men ändå inte trött att jag inte orkar saker, för det gör jag. Hamnar lätt i soffan och blir sittandes vid datorn eller tv:n vilket inte är bra förstås. Magen är ok och axeln känna knappast av längre. Skönt att det är över för nu 😊. I går var jag på jobbet och hälsade på. Som vanligt får jag lust att börja jobba men jag känner verkligen att jag måste ta det lugnt. Efter sommaren kanske.....om allt fortfarande går åt rätt håll då. Och det ska det göra! 😊
Idag har jag lyssnat igenom gamla kassettband! Nostalgitripp blev det men jag insåg också hur mycket bra musik det finns och som jag inte lyssnat på på länge. Musik har alltid betytt mycket för mig. Har alltid lyssnat mycket på musik men har inte haft så många artister jag lyssnat på. Har mest gnidit gammal musik som hängt med genom åren 😂. Saknar en jäkla massa kasettband som måste ligga på något bra ställe. Eller så är de kastade. Men det tror jag inte. Har ju sparat på dem och släpar med dem genom åren och inte velat inse att deras tid är förbi. Jösses vilken kvalitet set var på banden! Inspelade på massor av få ger, svajade och brusade och det lät bedrövligt! Ja det har ju verkligen gått framåt med tekninken om man säger så.

Hela eftermiddagen har färgats av attentatet i Stockholm. Det är hemskt det som hänt, men knappast oväntat. Terrorn sprider sig över hela världen och inget land går säkert idag. Vi hade planerat att åka till Stockholm i morgon för att besöka Tutankhamunutställningen men vi bokade av den. Eller vi bokade OM den rättare sagt och åker på söndag istället om det är lugnt. Imorgon blir det städdag istället. Vi ska städa på tomten och göra vårfint 😊.

Allt gott ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar