onsdag 29 mars 2017

Fått en massa gjort

Är fortfarande trött, men jäklar vad jag har fått mycket gjort de senaste dagarna. I går började jag dagen med att hoppa i träningskläderna på morgonen och gav mig ut på promenad/joggingrunda. Kanske synd att kalla det jogging då det inte är många meter av den varan, men jag sprang bitvis i alla fall. Intervall som ska vara så bra :-) Jag blev själv imponerad över att jag orkade springa så mycket som jag gjorde med tanke på hur otränad jag är. Jag tänker gå ut långsamt men mitt mål är att jag ska kunna springa/jogga hela rundan till slut, men det lär ta ett tag :-)

Jag satt i solstolen sen nån timme, eller två. Somnade i solen och det var sååååå skönt! Det blåste lite kallt men jag hittade lä, och då var det riktigt varm och skönt. Efter vilopausen rensade jag pallkragar och gödslade med hönsskit. Det är fortfarande isigt i rabatterna så det gick inte att göra så mycket med dem. Rensade bort lite visset från förra året också och la på lite torv i granhäcken.

Emelie hade ridning i går och medan hon red var jag och handlade. När vi kom hem lagade jag mat, lagade flera olika rätter som jag frös in. Skönt att ha färdigt att bara värma när man inte har tid eller lust att stå vid spisen. Lagade dock bara mat åt dom andra i familjen och inte till mig, så får fixa det också nån dag :-)

Idag har jag också lagat mat, i omgångar. Gav mig på att laga potatisbullar, vilket jag försökt med ett par gånger förut men misslyckats. Ringde mamma och fick lite instruktioner och då gick det bra :-)
Har sått lite frön också. Har köpt lite olika sorters örter och medicinalväxter, och hoppas kunna göra en riktigt ört & medicinväxthörna nånstans.....ingen aning om vart jag ska ha den dock :-) Planterade om några tomatplantor också. Köpte ekologiska frön som jag satt i ekologisk jord och nästan alla dog. De tomatplantor som tagit sig och som växer bäst är de jag tagit frön från köpta vanliga tomater. Märkligt....Det växer sakta över lag tycker jag, eller så är det jag som har för bråttom. Igår var jag till en växtträdgård här i Sala och dom hade inte öppnat ännu. Träffade dock på ena ägaren och han tyckte att jag var MYCKET tidigt ute när jag ville titta på plantor :-)

Jag har kokat några liter Chaga/ingefärste idag också. Och liposomalt C-vitamin. Så nu har jag så jag klarar mig en vecka. Bakade mandel/kokosbollar också. Ja jäklar vad jag har fått gjort saker. Känns riktigt bra. Blev ingen promenad alls idag, vilket inte är bra, men jag får ta igen det i morgon. Hoppas på lite fint väder, eller åtminstone lite värme, så ska jag ta en skogspromenad tänkte jag.

Nu känns det som att jag kommer att somna i soffan om jag lägger mig ner. Ska streama mästerkocken och sen är det god natt jord.

Allt gott <3 p="">
 

1 kommentar:

  1. Oj vad du har hunnit mycket och gjort bra saker, både träning och matlagning. Verkar som energin har återvänt för dig, skön trötthet när man gjort nyttigheter. Härligt att du kunnat njuta av solen och vårvädret också. Känner själv att jag är lite piggare I tisdags promenerade jag till provtagningen på Vrinnevisjukhuset och tillbaka hem. Tog sammanlagt en timme och jag fick inte ont i ryggen. Visade sig att de vita blodkropparna återhämtat sig och jag fick cytostatika igår. Sitter nu här med blossande kinder av kortisonet. Har packat och i morgon åker jag och katten Arthur till sommarstugan. Vad vi har längtat!! Hoppas du får må fortsatt bra och får en trevlig helg.//Ullis

    SvaraRadera