torsdag 9 mars 2017

Snö, snö och mer snö

Jo jag vet att jag har tjatat om att jag vill ha snö, men det var i DECEMBER, innan jul! Nu vill jag ha VÅR! :-) Det snöar och snöar och det är full vinter här. Kallt är det också. Nå ja, idag ligger det på nollan men de senaste dagarna har det varit mer än -5. Och solen har lyst med sin frånvaro länge nu tycker jag. Den dag det var sol, i måndags, blåste det isbjörnar och jag var dessutom på sjukhuset..... har solabstinens nu :-)

Tröttheten efter behandlingen har lagt sig och jag börjar känna mig som en människa igen. Känner fortfarande av humöret men det är bättre. Märkligt det där, hur humöret påverkas så mycket! Undrar varför, vad cellgifterna gör med kropp och knopp. Tror inte att det bara är psykiskt faktiskt men jag vet inte.....jag blir så jäkla grinig och irriterad, över allt och ingenting. Småsaker, som egentligen inte är någonting alls. Biter ihop så käkarna vitnar dessa dagar och det är så skönt när det äntligen går över. Skulle nog helst sitta i en liten hydda för mig själv de här dagarna i samband med behandling.

Överväger starkt att bara ta två doser till nu och sen göra uppehåll. Röntgen blir ju i slutet av mars och nästkommande behandling är bokad till den 6 april, men jag kommer med stor sannolikhet inte ta den. Känner att jag vill stärka kroppen nu, gå in för att bygga upp kropp och immunförsvar ordentligt. Har en liten plan om hur jag ska göra under våren och sommaren.

Idag ska jag till Sätrabrunn med jobbet. Planeringadagar med middag och övernattning. Ska bli kul att träffa alla, att se något annat än Ljömsebo och att vara i den mysiga miljön som är på Sätrabrunn. Hoppas att maten funkar för mig, har beställt gluten och laktosfritt. Det är ett lotteri det här med kosten när man ska äta ute. Det är svårt att få både gluten-, laktos-, mejeri-, socker, stärkelse-, E-ämnes- och grisfritt :-) Tur det alltid brukar finnas sallad!

Ha en bra dag i snöyran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar