fredag 17 mars 2017

Veckan som gått

Veckan har varit helt ok. Vågig, guppig i meningen med mitt mentala mående. Upp och ner minst sagt. Försöker fokusera på det positiva, jobbar med mitt inre och försöker verkligen leva i nuet. Det har varit och är en utmaning att inse att ibland måste jag backa, att lägga ansvar där det hör hemma, att inse att jag inte måste och ska inte ha kontroll i allt som sker! En utmaning av stora mått minst sagt men jag klarat det och det kommer att bära med sig något gott! Nu ska jag fokusera på att må bra, att få energi, att leva här och nu! 🙏

Efter behandlingen har jag mått helt ok. Ha, humöret är ju inget vidare.....lättretlig och irriterad, trött och rödflossig i ansiktet de första dagarna. Men smakförändringarna var minimala den här gången. Håret ramlar dock 😩. Fick ont i hårbotten och sen började håret lossna. Inte så farligt i dag så jag hoppas det ger sig. Annars mår jag helt ok rent fysiskt!

I onsdags var jag på en hälsoanalys hos Jenny Möller på Balance By Life. Jag har varit hos henne en gång förut, i november 2015. Resultatet från första analysen och resultatet från i onsdags ser ni här nedan. Observera hur många områden som blivit gröna, vilket innebär hälsoförbättringar. :-)
Jag fick gul och orange färg i några områden vilket inte är bra. Frågan är hur mycket cytostatikan påverkar resultaten då jag fick behandling i måndags. Jag vet att lever, njurar och tarm tar mycket stryk av cellgifterna och tror att det är därför jag får dåliga resultat, delvis. Sköldkörteln kan också vara ett resultat av cellgifterna men jag har nog ett lågt värde annars med. Det kan förklara att jag FRYSER konstant.
Balansen i kroppen ligger bra, kärl och organ mår bra, med undantag för lever, njurar och tarm, men det tror jag som sagt beror på cellgifternas påverkan just nu. Summa summarum är jag nöjd med resultatet av analysen. Mycket nöjd till och med. Det motiverar mig att fortsätta kämpa på med kost och tillskott och annat som är bra för både kropp och själ. Jag ska göra om analysen om några månader då jag inte har fått cellgifter för att se om det blir något skillnad.

På kvällen var jag till Owe och fick Reiki. Avslappnande och välgörande som vanligt. Det är verkligen skönt att gå ner i varv och slappna av som jag gör när jag får healing.
Jag har börjat med Qigong också, här hemma. Jag har hittat ett program som passar mig och som jag gör minst en gång om dagen. Det är suveränt skönt. Kan jag rekommendera när man behöver slappna av och gå ner i varv.
 

Jag har insett att juica inte är min grej. Det är alldeles för mycket palt och kladd. Men att göra smoothies är helt suveränt. Jag har nu börjat äta detta till frukost varje dag. Glaset innehåller vetegräs och chlorella. Vetegräs är bra för syresättningen i kroppen och chlorellan med, men den hjälper också till att driva ut gifter och slaggprodukter ur kroppen. Inte supergott men det funkar. Smoothien består av grönsaker; selleri, avokado, sallad, gurka, broccoli och morot. Även lite kefir och ett rått ägg. Jag blandar i lite olika saker varje dag, det jag har hemma. Har även i olivolja för att få i mig fett, vilket jag annars är rätt dålig på att äta.

Denna fick jag av Helen i present när jag fyllde år. En himalayasaltsten och ett litet rivjärn. Hur gulligt som helst! :-) Nyttigt salt som inte binder vätska. Mycket nyttigare än det raffinerade saltet vi oftast använder annars. Byt salt!

Nu ska jag packa! Jag och Jocke ska åka till Gimo Herrgård i dag och övernatta där. Ska bli mysigt och förhoppningsvis avkopplande. I morgon ska vi dessutom åka till Daniel, som vi inte träffat nu på länge. Han är bara några mil från Gimo så det är ett måste att besöka honom innan vi åker hem <3 l="" ngtar="" p="">
Hinner nog ta en kopp kaffe i solen innan jag packar.....idag är det VÅR! :-) Underbart!

Allt gott!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar