torsdag 2 mars 2017

Något på gång i kroppen igen

Sen ett par dagar är jag så extremt trött och längtar till sängen mest! De två senaste dagarna har jag även fått ont i kroppen, i musklerna. Känner mig lite snuvig så förmodligen är det inte värre än så. Dricker ingefärsshot med gurkmeja, svartpeppar och en pressad vitlöksklyfta varje dag och stora mängdes C-vitamin. Får öka på dosen lite och se om jag blir piggare.

Igår var jag till Owe och fick en för mig ny form av healing. Det var en typ av själslig rening som ska ta bort negativa effekter av känslomässiga blockeringar. Det var verkligen effektfullt! En otroligt stark känsla och jag blev ännu mer trött efteråt. Stupade i säng kl 21 och sov som en stock till kl 7:30 i morse.

Här om dagen kom maken hem med kraftiga smärtor i ena foten, så illa att han inte får på sig skor och han skriker när han tar på sig strumpan. Rädd för att det kan vara en propp är han nu på vårdcentralen. Får se om det blir en akutröntgen. Ja det rör på sig hos familjen Sellin minsann. Nu får det allt börja hända lite roliga saker också, typ en lottovinst eller nåt sånt. En vän till mig sa här om dagen att "du måste extremt stark som får alla dessa prövningar". Det var inte med tanke på Jockes fot dock 😊. Men ja, så kanske det är. Någon annan sa förut att man får inte mer än man klarar. Hmm, ja jag vet inte jag..... Nog är livet fullt med prövningar allt.....

Idag skiner solen och det är varmt och skönt ute. Vårkänslorna sprattlar till lite och jag ska plantera om mina tomatplantor idag 😊. Ha en bra dag! Allt gott ❤

2 kommentarer:

  1. Jobbigt att du inte mår bra, hoppas det går bra med makens fot. Kan det inte vara en fraktur eller gikt kanske? Själv känner jag mig rätt så pigg med röda och hettande kinder, får tacka kortisonet för det. Jag hade en liten mental svacka efter det negativa röntgensvaret men det är ju bara att bryta ihop och gå vidare som man säger. Härligt med tomatplantor på gång, det är välgörande att pyssla med växter.Du får krya på dig,//Ullis

    SvaraRadera
  2. Ja det är segt att vara såååå trött. Men det vänder väl.
    Set var gikt han hade i foten! Han skulle behöva lägga PM kosten han med men det är svårt att få honom dit 😏. Skönt att du mår bra Ullis. Jag ska åka igenom Norrköping i morgon! Ska tänka på dig då 😊

    SvaraRadera