fredag 29 juli 2016

Tillbaks till livet

Nu har det halsonda gett med sig! Det var en fruktansvärt intensiv men tack och lov kort vända! 1 1/2 dags riktigt superont i halsen, hög feber och sängläge. Jag var tvungen att resignera och ta alvedon då smärtan i halsen blev helt outhärdlig. Helt klart fruktansvärd! Grät nästan av bara tanken på att svälja, för att inte säga när jag kände att jag var tvungen att hosta! 😖

Jag var ute och plockade älgört som sagt och kokade te på. Drack kolloidalt silvervatten och sprayade det även i halsen, drack chagate med ingefära och tog två alvedon. På två dygn var både halsont, feber och förkylning puts väck! Helt otroligt! Har aldrig varit med om att bli frisk så snabbt! Nästa gång kommer jag att köra igång med hela artelleriet direkt, vid första symtom. Då kanske jag klarar mig helt utan alvedon 😊

Vad värre är så har visdomstanden börjat kännas av igen. Det känns så tydligt att det är tandköttet som är irriterat och börjar bli svullet igen. Sköljer med kokosolja och KS flera gånger om dan. Har det försvunnit en gång kan det försvinna en gång till 😊 Jag vet ju att om jag går till tandläkaren så spolar dom rent och skickar hem mig med en räkning på minst 1500kr. Men jag går ju så klart dit om jag måste, men dån dag till försöker jag allt själv.

Jag skulle vilja vara helt frisk nu! Behöver komma igång med mina promenader igen. Känner i hela kroppen hur jag slöat till och börjar få ont lite här och var igen! Inte bra alls! Nä, skärpning fru Sellin, det här duger inte!!! 😜

I morgon får jag iallafall lite motion för då ska jag vara barnvakt åt mina barnbarn 😂😂😂

Ni får ha en trevlig kväll och snart en god natt! ❤️

2 kommentarer: