onsdag 6 juli 2016

Nostalgitripp

Idag, eller på sen eftermiddag, åkte jag till Snäcks camping. Efter att ha skrivit hela dagen på boken behövde jag göra något annat och då det slutat regna bestämde jag mig för att göra denna nostalgitripp.

Här är berget som ligger vid campingen. Där tillbringade jag och min faster många dagar, både på tu man hand och i sällskap av våra killar vi raggade på stranden 😊 Jag var 9 och Susse 12. Vi träffade killar som vi fick chans på, min hette Conny och hennes Tomas! Ha ha ha, det känns som ett helt annat liv😊
När jag såg berget var det flera ord som kom upp i mitt huvud och det var: Jordgubbsvägen i Karlskoga, fjärilar och humlor på Ljungmansgatan, Mini, Lady, fästingar och maneter! Det är bara Susse som kan associera till det tror jag 😊

Den här grottan finns på vägen upp för berget. Jag visste ungefär vart den skulle ligga och gav mig den på att hitta den. Hur smart det var med ond höft och rygg och med hala Converseskor vet jag inte, men grottan hittade jag och upp för berget kom jag 😂 Då 9 år, nu 48 😊
Här gömde vi saker, som hmmm cigaretter 😳. Men det vi gömde försvann och det visade sig vara "våra killar" som var bovarna 😂

Det har hänt lite på campingen på snart 40 år. Nu finns det restaurang och poolområde, det fanns inte då. Den kiosk som fanns är det lilla hus man ser taket på i nederkant.  

På den stranden krattade jag och Susse tång! Som belöning fick vi var sin glass i kiosken. 

Här är kiosken idag! GB-Trofé och Nogger var högst skattade glassen😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar