torsdag 7 juli 2016

Recept på typ vegetarisk Chili con carne

I går gjorde jag en maträtt som blev så himla god, så jag måste bara dela med mig. Måtten är dock inte exakta, bara ungefärliga.

1 dl torkade vita bönor la jag iblöt över natten. Kokade den sen på svag värme i 30 min. 
1 dl Paulines supermix av råris, mungbönor och solrosfrön, kokades i 15 min
2 dl hackad broccoli, npgra stänger hackad sparris, 1 gul lök, 3 vitlöksklyftor, 2 stjäljar bladselleri och en hackad röd paprika frästes. Blandade allt och hällde i en förpackning passerade tomater. Kryddade med salt, svartpeppar, chilipulver, paprikakrydda och någea tsk sambal oelek. Lät detta koka ihop 10 min.  Såååå gott! Räckte till 3 rejäla portioner! Bon apetit!  

2 kommentarer:

  1. Låter super gott! Hoppas allt är toppen med dig!
    Vill dela med dig om denna artikeln. Blev imponberad om ny behandling som pratas om imunbehandling. Det är ju så viktigt att imunförsvaret är på topp för att hålla cancer borta. Jag skulle rekommendera dig att äta mycket naturligt syrad surkål. Den innehåller milijarder av goda bakterier. Läs artikeln här http://fof.se/tidning/2014/6/artikel/immunsystemet-far-hjalp-att-bekampa-cancer

    Trevlig helg!
    Kram
    //Isabel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Isabel! Ska läsa artikeln. Tycker om syrade grönsaker men äter inde jätte ofta. Ska börja syra själv tänkte jag! Kram ❤️

      Radera