onsdag 19 januari 2011

Sista behandlingen idag

Jag hoppas att jag inte behöver komma tillbaks hit någon mer gång. Det kändes som en stor befrielse att gå därifrån idag och veta att jag är KLAR nu :-) 25 behandlingar är avklarade och det har gått mycket bättre än jag trodde. Återstår att se vad som kommer att hända med det illröda märket jag fått på bröstet. Det har gått sönder och ser ut som brännskador. Det kan tydligen förvärras de följande två, tre veckorna då strålningseffekten sitter i så lång tid efteråt. Jag fick med några specialkompresser hem vilka kan komma väl till pass när vi ska vara i sol och värme.

Min handläggare från försäkringskassan ringde i kväll och sa att hon godkänner intyget från läkaren att jag kan resa utomlands. " Ta väl hand om dig och ha det så bra på semestern" skickade hon med. Trevlig handläggare!

2 kommentarer:

  1. Härligt! Vilken känsla det måste vara. Önskar er en härlig och avkopplande resa med en massa sol och bad, kanske lite god mat också.

    SvaraRadera
  2. Hej och ha detså himla skönt på resan!!! Ett tipps, om du inte redan har det, är att fixa brännskadekompresser från vårdcentralen. Jag blev ganska illa därann efter min strålning och de hjälpte och läkte jättebra!
    Kram Ninni

    SvaraRadera