måndag 17 januari 2011

Besked från CTRF och lite annat

Jag har fått besked från CTRF, cancer och trafikskadades riksförbund, att jag beviljats en veckas vistelse på Lustgården, Sätrabrunn :-) Vecka 11 ska det bli, enligt planeringen. Är så glad och tacksam för det! :-) Så härlig och fin miljö där. Jag riktigt längtar.....
Idag tänkte jag gå ut och gå men det är rena isgatan så jag avstog. Spelade lite Xbox, Adventure istället och efter 20 minuter var jag HELT slut och hade nästan blodsmak i munnen. MYCKET effektiv träning! Så det ska jag köra nu varje dag så får vi se om det ger effekt på vågen. Roligt att kunna förena nytta med nöje, att spela tv-spel samtidigt som man får motion, det är inte dåligt :-)

Jag har nu bara två gånger kvar på strålningen.....tiden har gått jättefort tycker jag och det har inte känts besvärligt att ta sig dit heller. Det har blivit som en rutin som jag inte tänker så mycket på. Ska ju sen fortsätta med solningen i några veckor till. Jag har blivit svedd på bröstet där jag strålas och det har gått hål på huden så det kliar och svider, men det är inte så farligt. Lederna är fortfarande som dom är och fler småleder har blivit ömma och stela. Har fått en tid hos reumatologen den 8 februari och hoppas jag får nåt som hjälper. Snart, om bara en vecka bär det av till varmare breddgrader och DET hjälper nog :-) Kanske blir kvar där, vem vet :-)

6 kommentarer:

  1. Kinect är ju bara så roligt, och som du säger kanonträning :)
    Grattis till att du fått beviljat en vistelse på Lustgården. Det är säkert jättehärligt.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Grattis till att du ska åka till Lustgården, jag var på Lydiagården i höstas och det var underbart, en lisa för själen

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  3. Låter härligt med en vecka på Lustgården, ska prata med min doktor om en ev. vistelse på Lydiagården. Igår beställde jag tid hos frissan liksom du har jag lite ojämn hårväxt hoppas dom kan få undan det fjuniga. Ska dit imorgon.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till dig. Det är du värd. Jättekul och jättehärligt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. När du sökte via CTRF, hade du någon sjuksköterska, AT eller SG som skrev under din ansökan? Tror du det skulle räcka med att bifoga sjukintyg?

    SvaraRadera
  6. Tack ska ni ha....det ska bli SÅ skönt att åka iväg. Längtar verkligen.
    Annica; Det var både en kurator och en läkare som skrev på ett intyg som skulle skickas in. Jag tror inte att det räcker med sjukintyget. Jag tror att du måste ha blanketten från CTRF, där du även fyller i vart du vill åka. Kram

    SvaraRadera