tisdag 4 januari 2011

Nu börjar biverkningar kännas av

 
Sen några dagar tillbaks har jag börjat känna av att huden där jag får strålning är öm och irriterad. Igår började det även att svida och nu känns det som att jag har solsveda, det kliar och svider nåt förbenat. Har också blivit allt mer trött men om det har med strålningen eller min artrit att göra vet jag inte. I morgon ska jag till hudkliniken och hoppas på ett positivt möte med doktorn. I morgon ska jag också äntligen skicka iväg ansökan om rehabilitering under våren. Jag ska ansöka om bidrag också och vet ju inte om jag kommer att kunna åka, men jag hoppas. Jag ska söka till Sätrabrunn vecka 11.....då kanske man kan börja ana våren???Håll en tumme för mig är ni snälla.
Nu ska jag fortsätta städa ut julen. Det är så fint i december när alla stjärnor och ljusstakar ställs fram och nu när dom tas bort blir det lika fint :-) Jag tycker om julen men i år känns det faktiskt bara skönt att den är över, vet inte varför det känns så. Längtar till vardagen igen förutom att det innebär att Jocke börjar jobba igen. Han har varit ledig i tre veckor nu och det känns skönt att ha honom hemma.

Riktigt SÅ illa är det inte med vår gran ännu men nog barrar den ordentligt och i morgon åker den UT!


4 kommentarer:

  1. Känner igen besvären från strålningen och jag vill tipsa om Aloe Vera Gelly och Aloe Propolis från Forever som funkat superbra för mig! Kostar en slant men det var det klart värt. Jag fick också en cortisonvariant och en latexhinna (av en onkolog sjuksköterska) att sätta under armhålan där det var som värst. Sista veckan var värst och sedan fortsatte det ett par veckor till innan det vände till det bättre. Kram

    SvaraRadera
  2. Har också haft lite sveda några kvällar men locoidkrämen är effektiv. Tiden med strålbehandlingen går fort man hinner knappt med fick min 15:e behandling idag. Tror att effekterna av Tamoxifenen har börjat så smått, -känner mig lite småvarm ibland, mest uppe på huveknoppen. :) ha de gott

    SvaraRadera
  3. Håller med Malin, Aloe Vera fungerar bra. Håller tummarna för att din bidragsansökan beviljas. Lite rehabilitering under våren är inte helt fel.

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen....Ska se till att köpa det så att det finns hemma när det behövs och det blir nog snart känns det som. Kram

    SvaraRadera