lördag 3 juli 2010

Håret faller.....

Nu har håret börja ramla av, både här och där. Inga stora mängder men mer och mer. Ja, det är väl en tidsfråga innan allt är borta och det visste jag ju, men det känns inte roligt. Har även ont i naglarna både på fingrar och tår och är rädd att även dom ska börja ryka. Har ont i handflatorna och under fötterna. Det känns som att jag har bränt mig ungefär. Känner mig lite nere och ledsen idag. Vet inte riktigt varför. Tänkte att det kan ha att göra med hormonerna som slutat produceras i äggstockarna? Klimakteriet på antågande.....suck, suck och åter suck. Ja, ja, det är som det är med det och allt annat också. Bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Det är bara fem behandlingar kvar ju ;-)

En släkting som haft cancer sa till mig: "det är bara att intala sig att det är ett halvår man måste stå ut, man måste klara det, så är det bara". Och ja, det är ju så det är. Han har så rätt!

2 kommentarer:

  1. Ja det är mycket man måste stå ut med när man fått cancer. Jag tyckte det kändes tungt när håret började falla. Men nu när det är så här varmt ute är det rätt skönt att inte ha en tjock kalufs på huvudet! ;-)

    När håret börjar falla går det ganska snabbt. Efter behandling nr 2 lossnade det mesta.

    kram Linda

    SvaraRadera
  2. Fint att du har bestämt dej för att blogga. Det verkar som om det blir som en ventil. Jag läser flera bloggar som handlar om det, med behandlingar.
    Kramen Ewa

    SvaraRadera