fredag 9 juli 2010

Behandling nr två avklarad

Fick behandling som planerat idag. Allt gick bra, jag slumrade mig igenom hela förmiddan, skönt. En ssk pillade också bort stygnresten som stack ut i halsen så förhoppningsvis ska det inte bli fler inflammationer nu. Jag fick med mig en spruta hem, som jag ska ta i morgon för att stimulera benmärgen att bilda vita blodkroppar. Detta för att mina värden inte ska sjunka så drastiskt igen. Jag fick öva att sticka i en svamp på sjukhuset och det kommer att bli en STOR utmaning att sticka mig själv :-/ Det är nästan så att jag inte tror att jag kommer att klara av det, men jag måste ju på nåt sätt......Hoppas verkligen jag slipper hamna på avdelningen igen. Ska vara mer försiktig den här gången och inte kram 40 personer samma dag vilket jag gjorde på midsommarafton :-)

Ikväll ska vi åka ner på Power meet och titta på alla fina bilar. Får se hur länge vi orkar och hur länge jag står ut med avgaserna. Har blivit känslig för lukter.....//Ha en skön fortsättning!

2 kommentarer:

  1. Jag är jättemesig vad gäller stick och sprutor så jag försökte inte ens ta dem själv. Istället fick hemsjukvården komma hit och hjälpa mig. De kom även hem och tog alla prover. Smidigt! :-)

    (hade i och för sig en prematur bebis att skylla på att jag inte kunde ta mig till vårdcentralen, ville inte ha med honom i väntrummet där det finns en massa smittor)

    Hoppas att du får må så bra som möjligt nu efter behandling nr 2!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Å vad stark du är Carina! Jag hade nog tusan inte klarat att sticka mig själv, hatar nålar ;) kram, Pia

    SvaraRadera