onsdag 11 maj 2011

Venporten

I dag var jag till sköterskan på onkologen för att spola venporten. Det skulle ha gjorts i februari men jag har dragit på det då jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt. Första gången dom stack i den så träffades en nerv och det gjorde SÅÅÅÅ ont och efter det har jag varit livrädd varje gång. Oftast har det ju gått bra men ibland har det gjort ont, dock inte som första gången. Så i dag packade jag med mig bedövningssalva och plåster som jag skulle sätta på nån timme innan jag skulle vara hos sköterskan. Glad i hågen kletar jag på salvan och plåstret och när jag sen berättar för en jobbarkompis att jag satt på salvan upptäcker jag att det är Dactacort! SALVA MOT FOTSVAMP! Det var ju bara att tvätta bort och inse att det idag blir spolning utan bedövning. Jag slipper väl i allafall få fortsvamp på bröstet :-/ Väl hos sköterskan fick jag ett Emlaplåster och det fick sitta en stund innan hon skulle sticka. Hon lugnade mig med att hon var JÄTTE duktig på att sticka i portar. Skönt tänkte jag. Så stack hon, en gång, två gånger och tre gånger och det gjorde så in i förbenat ont!!! Hon kom inte igenom ordentligt och när hon försökte var det som att sticka in en kniv i en varböld. Hon konstaterade att jag har nån nervknut ligger precis där.....Ja, det var en pärs kan jag säga. Jag fick andas djupa andetag och koncentrera mig till max för att inte få panik. Men nu är det över för den här gången. Ny spolning om en tio veckor så där och under hösten, i oktober, blir jag förhoppningsvis av med porten. 

Nu väntar avslappning i soffan :-) Ha en bra och skön kväll!

3 kommentarer:

  1. Aj, kan tänka mig att det gjorde ont och så typiskt att det krånglade...men kan inte låta bli att fnissa lite åt fotsvampssalvan.

    SvaraRadera
  2. Ja jag skrattade själv när jag insåg mitt misstag :-)

    SvaraRadera
  3. Aj aj aj. Vilken osis. Men vilken tur att du inte behöver stickas oftare.

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera