måndag 2 maj 2011

Första dagen på väg mot sitt slut

Vilken dag det har varit idag! Den har för det första bara blåst till så tog den slut. Vill stanna tiden för nu går den alldeles för fort. Jag känner redan efter en dag att det är som balsam i själen att vara här.
Klocklan 7 vaknade jag i morse och tog en promenad före frukosten. På vägen tog jag dom här bilderna.....

 Huvudbyggnaden där vi bor och gör allt annat.....
 Promenadstig utmed sjön......
 och följer man stigen kommer man till baksidan av huvudbyggnaden som ni ser här. 
Det här är utsikten från mitt rum. Helt okey men kanske inte wowupplevelse :-)

Ja, idag har vi haft "Grupp" både på för- och eftermiddag, Balans i livet heter den. Det är en jätteduktig terapeut som håller i gruppen och redan efter en kort stund var det så mycket känslor i rummet så man kunde ta på dem. Det var en upplevelse i sig kan jag säga. Dom här grupperna handlar om hur vi människor fungerar, hur vi agerar och varför.....om val, vilja och förändring. Att möta sina spöken, att våga vara rädd om sig själv. att kunna sätta gränser, om goda relationer och relationer som suger energi. Det kommer att bli en känslosam vecka och jag tror att vi kommer att få mycket att fundera över. 

Vi har fått lite kostinformation, om olika livsmedels egenskaper och alla måltider genomsyras av bara nyttigheter, lite "Anna Skipper" inspirerat. Eftersom jag redan innan hade börjat lite med den sortens kost, som mycket grönsaker, frön, bär och örter så faller det mig precis i smaken. 

Jag har också varit i gymmet idag och det var riktigt, riktigt skönt. Vi fick instruktioner för träningsmaskiner och övningar med balansboll som vi sedan kan köra när vi vill. Jag har tänkt att jag ska vara på gymmet i morgon bitti när dom öppnar, dvs 6:30. Vi får väl se hur det blir med det :-)

Det har varit en superbra dag som gett massor till både kropp och själ och jag ser fram emot att få till mig ännu mer :-)

Ha en trevlig kväll allihop och var rädda om er. 

1 kommentar:

  1. Skönt att veta att du tycker det är bra där. Sug åt dig så mycket balsam du kan du är värd varje droppe !!! Miljön verkar åxå rogivande passar verkligen för ändamålet. Älskar dig <3 Kramar mamma & pappa

    SvaraRadera