fredag 6 maj 2011

Dags för hemfärd

Fem dagar går fort, fruktansvärt fort. Men dom har varit enormt innehållsrika och givande och jag är så glad och tacksam över att jag har fått varit här. Tacksam över att ha fått träffa alla dessa underbara människor och att ha fått redskap att använda för resten av mitt liv. Tacksam över att ha fått uppleva atmosfären på Alfta Rehab, att ha fått träffa Rut som var med och grundade stället. Hon är bara helt fantastisk. En dam på 86 år, hon bor i ett hus bredvid stora huset och kommer varje dag och äter. Hon går runt bland gästerna och frågar hur maten smakar och är allmänt social. I går kväll hade vi fikastund med Rut och Isa, Isa som informerat om om kosten....Isa intervjuade Rut om hennes liv och Rut bjöd verkligen på sig själv. Vi fick också veta att Rut varit ut på promenad och känt sig stel i benen och ställde sig då och stretchade! Hon visade oss hur hon gjorde och hon var mer spänstig än flera av oss andra som var 30-40 år yngre än henne. Ja, hon är verkligen en krutgumma. Så ät mycket grönsaker mina vänner. Rut har varit vegetarian i över 60 år och pigg som en nötkärna :-) Jag är glad över att jag fick uppleva henne här på Alfta, "live", så att säga.

Jocke, nu kommer jag snart hem och hackar sallad och grönsaker!!!!!  :-)

4 kommentarer:

  1. Låter så härligt! Du verkar haft toppen dagar :).

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha haft en toppenvistelse på Alfta. Härligt och väl unnat dig. Hoppas du är fulladdad med energi och framtidstro. Grönsaker är smaskens, det är bara att knapra på.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Det låter som att du haft en jättebra vecka för både kropp och själ. Hoppas att känslan sitter kvar länge, länge...

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har verkligen haft det bra och fick med mig mycket ....kram på er

    SvaraRadera